Deax Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Tjena, tänkte höra om det går att kopiera en pattern från en flp (projekt) till en annan flp (projekt)? /Deax
AnuBiz Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 (redigerat) De önskar jag med man kunde, men vad jag vet så går inte det än. (Säger dock inte att det ÄR så*) Däremot vet jag att du kan spara som MIDI och importera till ett annat projekt =) Redigerat 13 september 2013 av AnuBiz
Beatarce Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Jag vet att det kommer att bli möjligt i FL studio 12, så det gäller väl bara att vänta antar jag 🙂 :) 😆 MVH Beatarce, lyssna gärna på min musik på spotify! HÄR ----> Beatarce – Tortilla - Original Mix
Kul att få va med Postat 24 september 2013 Postat 24 september 2013 (redigerat) Få se nu det brukar jag göra se bara till att pattern dioden lyser Ctrl + alt + s stäng ner FL Studio öppna ett nytt Projekt Markera Pattern Ctrl+ alt + v Med midi funkar det . Redigerat 24 september 2013 av Kul att få va med
Melittin Postat 23 oktober 2013 Postat 23 oktober 2013 On 2013-09-24 at 04:02 sa Kul att få va med: Få se nu det brukar jag göra se bara till att pattern dioden lyser Ctrl + alt + s stäng ner FL Studio öppna ett nytt Projekt Markera Pattern Ctrl+ alt + v Med midi funkar det . Jag testade detta, vad menar du? För mig fungerar det inte, var tveksam redan innan men testa gör man ju. Jag vet om ctrl s och ctrl v men inte att man kan ha alt med. Det var nytt för mig. Hände inget särskilt.
KlasVonKlas Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Förstår inte riktigt, kopiera patterns har jag kunnat göra hur länge som helst :-) Ctrl + c och ctrl + v är det jag brukar använda. Bara man markerar det instrument man vill kopiera från (trycker på den lilla lampan som kan lysa grönt), öppnar ett annat projekt (utan att starta om programmet), och sen klistrar in till det instrument man önskar. Man kan också högerklicka, gå in under "Edit" och där välja copy, paste o.s.v. Detta har jag kunnat göra sen de tidigare versionerna av FL Studio, som då kallades Fruity Loops.
ronnyrydgren (oregistrerad) Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 vet inte hur du kopierar hela pattern till annat project. däremot kan du kopiera en melodi i pianoroll. tryck längst upp i vänstra hörnet. Välj File -> save score as. Sen öppna din vst plugg i pianoroll. samma sätt fast välj open score.. där väljer du melodin du gjort. ett sätt som funkar iaf
KlasVonKlas Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 On 2013-11-21 at 12:46 sa ronnyrydgren: vet inte hur du kopierar hela pattern till annat project. däremot kan du kopiera en melodi i pianoroll. tryck längst upp i vänstra hörnet. Välj File -> save score as. Sen öppna din vst plugg i pianoroll. samma sätt fast välj open score.. där väljer du melodin du gjort. ett sätt som funkar iaf Eller så gör man som jag skrev, använd copy och paste. Inget är sätten är ju fel egentligen, men copy och paste är nog det smidigaste i alla fall Detta fungerar både i den vanliga pattern (där man klickar på "knappar") och en piano roll. Man behöver inte gå in i piano roll heller om det är där i man gjort sin slinga, det räcker med att högerklicka på det instrument man vill kopiera och att sen i en undermeny (som jag i skrivande stund inte kommer på vad den heter) väljer vad man vill göra, t.ex copy. Helt onödigt att spara ner det som en fil, om man inte vill kunna importera samma slinga i framtiden då i andra projekt. Copy och paste, då sparas det i minnet, precis som när man kopierar text eller länkar i Windows. Det har i alla fall alltid fungerat för mig sen de tidigaste versionerna av FL.
ronnyrydgren (oregistrerad) Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Klasvonklas. Beror på vad man vill. Du har helt klart rätt. Däremot tänkte jag bidra till andra sätt, där möjligheten att spara sina scores 🙂 Enklare? Beror på syfte. bara använda engång eller spara som du sa för framtida användingar 🙂 Själv tycker jag att en bra score alltid är värd att spara 🙂 never know when it will be useful 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.