Jump to content
Annons

Vad heter låten och från vilken film?


AndyPandy

Recommended Posts

Jag hörde en låt för någon dag sedan, och nu letar jag desperat efter den. Problemet är att jag inte vet vad den heter och inte heller vilken film den kommer ifrån, men följande kan nämnas:

1) Den är helt instrumental, och i den förekommer bara dragspel eller något liknande. Det är en känd låt i dur.

2) Jag tror att den kommer från en svensk barnfilm. Osäker dock. Det kanske inte ens är filmmusik.

I alla fall går den så här:

g a b (helnoter)

c b a g a a g (snabbare)

b c d d c b c c

a b c c d c b c d b a

Vad heter låten och var kommer den ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
dannepop (oregistrerad)

Det där är Lars Holmer från Samla Mammas Manna, enda hit han haft.

Det är inte en barnvisa utan bara en ganska glad melodi.

Tror att den heter Boeves psalm eller något liknande.

Den låg t.o.m. på svensktoppen!

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan blir klok av den förklaringen? Spela in melodin och skicka en mp3 så kanske du får hjälp.

Förlåt, ers Högvördighet, att jag störde er. Jag ska nu gå och sätta mig i stupstocken för allmän schavottering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan blir klok av den förklaringen? Spela in melodin och skicka en mp3 så kanske du får hjälp.

Förlåt, ers Högvördighet, att jag störde er. Jag ska nu gå och sätta mig i stupstocken för allmän schavottering.

??

Link to comment
Dela på andra sajter

Skellington (oregistrerad)

Vill du söka efter snubben på nätet bör du använda hans riktiga stavning: Lars Hollmer. Boeves Psalm är med på skivan XII Sibiriska Cyklar från 1981. Och visst är det filmmusik, i flera filmer, faktiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...