Saifork Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Hej jag ska investera i en SM7B som jag kommer använda till allt möjligt. Jag har tillgång till ett bra ljudkort när jag är borta men inte när jag är hemma. Här hemma har jag ett line 6 ux1 kort som skräpar men jag antar att ljudkvalitén inte blir den bästa. Letar inte efter något superkort men något med hyfsad kvalité till micken när jag spelar lite här hemma. så vad kan vara ett inte allt för dyrt alternativ till en SM7B? //Saifork
Claes Holmerup Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 SM7B är en dynamisk mick som inte har särskilt hög output, så vad du behöver, är ett ljudkort där preampen kan ge minst 60dB gain. Steinberg UR22 och Mackie Blackjack är två exempel på billiga USB-ljudkort som borde funka fint.
Linus Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 (redigerat) Läs, lyssna och avgör själv. Best Budget Audio Interfaces for SM7B @ recording hacks Redigerat 11 augusti 2013 av Linus
Saifork Postat 11 augusti 2013 Trådstartare Postat 11 augusti 2013 Mackie blackjack var nog svaret på min fråga, tack mycket!
Linus Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Mackie blackjack var nog svaret på min fråga, tack mycket! Du såg att de förutsatte att man förstärkte signalen med Cloudlifter i kombination med det ljudkortet? Och den kostar mer än ljudkortet....
Claes Holmerup Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Du såg att de förutsatte att man förstärkte signalen med Cloudlifter i kombination med det ljudkortet? Och den kostar mer än ljudkortet.... ...men istället för den dyrare Cloudlifter, så kan man köra med Triton Audios FetHead. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.