Jump to content
Annons

Waves, Logic Pro X & Automap (Novation Nocturne)


JustinCase

Recommended Posts

Jag får det inte att funka... Google ger mig ingen hjälp, men jag hittar en artikel (http://global.novationmusic.com/community/news/novation-at-winter-namm-2011 ) som säger att det ska funka, utan några konstigheter. När jag öppnar en Waves-plugg så händer inget i Automap, finns ingen wavesplugg. Öppnar automap-inställningar och aktiverar en waves-plugg för att testa; startar om logic och logic gör en scanning efter nya pluggar. Den hittar nya waves-pluggen men med den där (automap)-prylen tillagd. Den funkar säkert då, men det är just den jag vill komma undan. Tar jag någonsin bort automap från datorn / byter dator så funkar inte pluggen eftersom pluggen inte finns längre som en (automap)-plugg.

Någon som har tips, idéer eller annat som kan få mina prylar att jobba med mig?

Jag har för övrigt senaste versionen av allting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska du använda Automap med den aktuella pluggen måste du ju använda den som Automap lägger till? Hur skulle du få det att funka annars menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. Och det är det jag vill undvika! Vill man använda Automap till till exempel Logics egna pluggar så funkar ju automap med dessa pluggar utan att automap måste skapa en (automap)-kopia av pluggen. Dvs. att man kan mixa en låt med "vanliga" pluggar och styra parametrarna med Novaton Nocturne och sedan plocka upp projektet i en annan dator UTAN automap utan problem. Har man däremot använde automaps kopior av pluggen så funkar det inte i en dator utan Automap. Förstår du vad problemet är nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag hajar det...men då får man ju byta i så fall till pluggar utan Automap inuti, och spara de inställningar man har gjort. Så jävligt är det nog. Om det nu inte är så att man har exakt samma pluggar på den andra datorn och allt inställt som på den första...men jag förstår mecket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du skrev har jag inte ens tänkt på, att Logics pluggar inte behöver ändras av Automap men det är kanske så. Antar att de liksom modifieras för att Automap ska kunna få all info och ändra parametrar i pluggen. Men nåt annat sätt vet jag inte, då hade det säkert funkat så från början...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...