Jump to content
Annons

Cubase Elements 6 spelar in men inte upp....


Robbie666

Recommended Posts

Hjälp!!! Jag kör Cubase Elements 6 & det har funkat bra innan, men helt plötsligt har det blivit problem. När man spelar in blir det fina signaler men när man sedan lyssnar spelas inte det man gjort upp. Går att få fram om man importerar filen igen till projektet, men det blir ju en massa strul extra hela tiden. Blir lite jobbigt att hålla på så med varje tagning man gör. Har samma problem i båda mina datorer. Funkade ju klockrent innan... Har formaterat båda datorerna & installerat om allt, men samma problem kvarstår.... Hjälp någon??? //Robbie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har du kollat så du inte måste klicka i eller ur den där symbolen med en monitor på? bredvid rec-knappen? Har du kollat hur kanalerna är routade? så dem går till din master out? Om du bussar dem, hur blir det då? vad har mastern for outputs? kolla inställningarna för ditt ljudkort så att du har rätt outputs och att alla kanaler har rätt outputs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Allt är inställt som innan. Allt går till master-out. Output är från ljudkortet & alla outputs verkar se ut som dom ska. Vissa redan inspelade kanaler kommer sjudet som det ska, medans på andra kommer det bara ett högt "knäpp" ibland.... Skickar med lite bilder på hur det ser ut

post-22734-0-13894100-1375105192_thumb.jpg

post-22734-0-13095500-1375105205_thumb.jpg

post-22734-0-98399300-1375105212_thumb.jpg

Redigerat av Robbie666
Link to comment
Dela på andra sajter

wow. då har jag ingen aning faktiskt :S sorryinte så insatt i cubase längre

Tackar för hjälpen i alla fall 🙂 Funderar med på om jag ska sluta med Cubase nu efter mina 10-år med denna daw... Pallar inte allt krångel!!!
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...