Jump to content
Annons

Anders Bagge öppnar ny Låtskrivar/Musikproduktions-skola


Mackish

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons

Har ocksa kollat in den. Dock tycker jag musikmakarna verkar schystare med tanke pa att utbildningen har en langre historia bakom sig. Finns ju risken att utbildningen kommer vara lite kaotisk under sina forsta ar? Dock verkar den fet, vi far ser vilken det blir 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant hur många kändisar/artister/stjärnor som borde ha massvis med stålar, faktiskt inte har det....

Hur lyckas de?

Jag kan tänka mig att det har med följande att göra: bagge började tjäna sina enorma pengar på 90-talet (observera innan www). Som många säkert kan förstå så skapar man sig en viss levnadsstandard sen när musikbranschen övergick till vad den är idag så landade det helt enkelt inte lika mycket cash på kontot längre. Om man då fortsätter sitt tidigare levnadssätt så kommer pengarna sina samtidigt som resten av världen tror att man fortfarande har cash.

Ligger absolut ingen fakta bakom detta, spekulerar bara. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det scenariot stämmer nog rätt bra.

Det jag finner mest "fascinerande" är att de inte begriper att man inte kan leva som en multimiljonär om inte pengarna finns.

Finns säkerligen managers/investerare och annat "klokt" folk som blåser de stackarna också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Tror snarare att herr Bagge genom åren lärt sig företagsekonomi?

Bara för att man kan slänga ut pengar, så betyder det inte att man bör?

Jag anmälde mig i alla fall till den här svängen, ska bli intressant att se vad det hela är i detalj! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Kul! Kan du utveckla det lite? Vad får ni göra?

Största delen är helt enkelt skriva och producera låtar i grupper. För mig har det varit väldigt utvecklande att få sitta på heltid och bara skriva och det i en väldigt härlig miljö.

Låtarna skrivs mot 'riktiga' projekt. Sen har vi även musikteori och branschkunskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

vad är det för medelålder och erfarenhetsnivå på eleverna ungefär?

Alltså vem vänder man sig till i första hand?

Jag har precis gått ett år på Dreamhill. Medelålder runt 23 kanske, och erfarenheter sträcker sig från 1 år som låtskrivare till 10 år i branschen. Har du några frågor är det bara att PM:a mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...