Jump to content
Annons

Ni som sitter med en Macbook Air som studiodator - hur trivs ni med det?


AnthonyS

Recommended Posts

Det har varit dags för mig att köpa SSD och lite mera RAM till min MBP 15" Unibody från 2008 ett tag nu, men så spanade jag in den nya Air-serien och blev sugen. Min nuvarande dator är ärligt talat ganska trött, och Logic är dessvärre lite av en balansakt. Men det fungerar fortfarande. Eftersom jag tänkt uppgradera den räknar jag med iaf lite bättre prestanda ffa med tanke på hårddisken (sitter en 7200-varvare i nu). Men så är det ju det här med att den är tung, stor och låter som en accelererande rymdfärja när fläktarna jobbar - trots upprepade renoveringar på just fläktområdet. Så jag är ju sugen på en helt ny, och med min studentrabbat blir det i alla fall lite billigare. Så vad säger ni som sitter på en Air och komponerar? Fungerar det bra? Den erfarenhet jag själv har av att jobba med musik på en Air är att det fungerade över förväntan, men då rörde det sig om ganska små projekt. Men jag har sällan mer än 10-15 spår (varav ca hälften audiospår och hälften syntar/pluggar etc.) + 2-3 effektbussar i mina produktioner. Så det känns som att det skulle kunna bli toppen.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...