Jump to content
Annons

Jacob Holmqvist - Ice


Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • Bra
      1
    • 1
    • 2
    • 2
    • Dåligt
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Ice

ARTIST/GRUPP: Jacob Holmqvist

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 2:07

KOMPOSITÖR: Jacob Holmqvist

PRODUCENT: Jacob Holmqvist

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.95 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Ice

Yikes, va läskigt.. Första låten som sagt. 😉 Jag börjar bli mer nöjd med hur den låter, men ge gärna förslag på förbättringar. (har testat en bunt me olika sätt att sjunga den på, vet att den som e nu blev ett knasigt uttal på "forth", kommer göra nya försök att förbättra d..)

Allting e inspelat med min AKG C1000S och allt är: min röst, akustiska gitarr och munspel. Så det är en helt akustisk låt alltså 😄

Det är "mixat" i Audacity..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rösten kan bli något....gillar den. Lite tidig Bowie och lite Dylan.

Gitarrliret kan jag vara utan. Men...som sagt..det är din första låt,

vad kan man begära? Kul! Lycka till!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag la till gitarren i versen precis innan jag postade, och då lät den bra i mina öron, men jag lyssnade nog mer på hur den lät än hur den funkade tillsammans med det andra.. Så nu ca en timma senare vart jag lite chockade över hur falskt den lät med kompet.. 😉

Så det måste ja definitivt göra nånting åt..

Men annars då? Lät det otajt den instrumentala delen som kommer sist? För den har legat där ett ta, inte spontant ditlagd nyss.

Tack för kommentarerna om rösten förresten 😄

/ Jacob

Link to comment
Dela på andra sajter

Rösten kan bli något....gillar den. Lite tidig Bowie och lite Dylan.

Gitarrliret kan jag vara utan. Men...som sagt..det är din första låt,

vad kan man begära? Kul! Lycka till!!

håller med!

första jag tänkte på var dylan faktiskt. sången var jäkligt skön..mm..gitarrspelet..eeh..kunde utvecklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att jag tittade på de andras poster och lyssnade, så tänkte jag också på Dylan, haha!

Skön röst. Men som sagt, jobbigt otigt på vissa delar. Det låter bra i början när gitarren plinkar på och känns lite spontan, men sen blir det värre.

Fram med munspelet lite mer, tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar rösten gillar låten gillar stilen.. MEN

Allting låter otajt och lite plinkeliplonkigt. Håller med om andra att metronom eller nån trummaskin är ett mycket bra redskap för att man ska kunna spela in tajt. Själv använder jag Groove Agent (trummaskin) Funkar skit bra. 🙂

Fortsätt att jobba på det här så blir det riktigt bra.

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är riktigt eniga om vad som behöver göras med låten 😲

Så när jag får tid ska ja spela in allt igen medan jag lyssnar på en beat.. Någon som kan rekommendera en lagom BPM?

Och är det några ställen i låten där melodin helt enkelt skär sig o kommer låta fel även om de spelas tight? vill ja veta...

Jag återkommer med en ny version senare...

/ Jacob

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man kan inte vara tillräckligt nogrann när det gäller takten. Munspelet är falskt på slutet (02:00). Gitarrkompet låter som du basar på en sträng? Kör hela ackord, strumming eller picking. Skön röst. Som första låtförsök är det jättebra! Metronom, nytt gitarrkomp och munspel! Återkom med den nya versionen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...