Jump to content
Annons

Spanish Border Suite



Recommended Posts

LÅTNAMN: Spanish Border Suite

ARTIST/GRUPP: Bonamici

GENRE: Classical/Traditional Mediterranean

LÅTLÄNGD: 11:23

KOMPOSITÖR: Bonamici

PRODUCENT: Bonamici

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: Mp3

STORLEK: 8.2MB

STATUS: Demo

Download: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=436049

Hi stream: http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=436049&q=Hi

Bonamici Home: http://www.soundclick.com/bonamici

Bonamici at Propellerheads: http://www.propellerheads.se//products/rea...=listentoreason

Hollà !

Här kommer en demo oxxo gjord i Reason.

Lite mkt. reverb här och där, lite obalans i mixen...

...men det vore kul att få din feedback på detta stycke som kanske är lite udda

för detta forumet. Jag hoppas du orkar lyssna igenom alla 11 minuter

och berätta vad du tycker om själva kompositionen.

Tack på förhand 🙂

Cheers

Bonamici 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Plus

+ Vackert i största allmänhet

+ Pianospelet är fint

Minus

- Flöjtljudet är det lite väl mycket vibrato på, det hade räckt med att det är vibrato på några toner... (på de allra längsta)

- Den spanska gitarren låter hackig (tid: 5.05)

- För lite klang i pianot... Pianoljudet låter inte bra alls =( Mer reverb kanske?

Övrigt

Ett fint konstverk, måste man säga, men det är i längsta laget.

Passar ju bra som godnatt-visa. Och fixar man en perfekt mix på detta kan det vara en otrolig upplevelse att lyssna på verket i HiFi-anläggningen sen också 😄

En ev, idé:

Skriv ut allt på noter, ta med inspelningen på en CD och gå till närmsta symfoniorkester, och leta upp dirigenten. Visa honom CDn, fråga vad han tycker o ge honom noterna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra komposition. För lång tyvärr för min smak.

Jag tycker gitarren låter alderles för bra. Be någon att spela in gitarren vet ja.

Annars tycker ja att du har bra smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Det är snyggt att samma instrument återkommer gång på gång igen, fast i olika melodier. Det låter stilrent. Känns visserligen som flera olika låtar men det är du nog medveten om själv. Låter oerhört profsigt och snyggt. Man hade lätt kunnat luras att tro att låten är inspelad med riktiga instrument. Har inga problem att kunna lyssna på så här långa stycken men du kanske skulle göra en 3-4 olika låtar av detta istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt betagen!

Röstade att den var för bra att sova till, men ändå är det just sån här musik jag skulle vilja lyssna på när jag skall sova. Väldigt rogivande.

Håkan

Tack snälla Håkan !!!

Cheers

Bonamici :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus

+ Vackert i största allmänhet

+ Pianospelet är fint

Minus

- Flöjtljudet är det lite väl mycket vibrato på, det hade räckt med att det är vibrato på några toner... (på de allra längsta)

- Den spanska gitarren låter hackig (tid: 5.05)

- För lite klang i pianot... Pianoljudet låter inte bra alls =( Mer reverb kanske?

Övrigt

Ett fint konstverk, måste man säga, men det är i längsta laget.

Passar ju bra som godnatt-visa. Och fixar man en perfekt mix på detta kan det vara en otrolig upplevelse att lyssna på verket i HiFi-anläggningen sen också 😄

En ev, idé:

Skriv ut allt på noter, ta med inspelningen på en CD och gå till närmsta symfoniorkester, och leta upp dirigenten. Visa honom CDn, fråga vad han tycker o ge honom noterna. :rolleyes:

Ja, jag tänkte gå till Esa Pekka och höra 😛

Tack för din feedback ViktorDenStore, mycket uppskattad !!!

Cheers

Bonamici 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra komposition. För lång tyvärr för min smak.

Jag tycker gitarren låter alderles för bra. Be någon att spela in gitarren vet ja.

Annars tycker ja att du har bra smak.

Guldåsikter !

Tack PMFD för fin feedback !

Cheers

Bonamici :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert! Det är snyggt att samma instrument återkommer gång på gång igen, fast i olika melodier. Det låter stilrent. Känns visserligen som flera olika låtar men det är du nog medveten om själv. Låter oerhört profsigt och snyggt. Man hade lätt kunnat luras att tro att låten är inspelad med riktiga instrument. Har inga problem att kunna lyssna på så här långa stycken men du kanske skulle göra en 3-4 olika låtar av detta istället?

Hej zeblar !

Det är meningen att styckena skall vara olika. Det är menat som ett "lätt kammarstycke" lagom till en överklassluch, typ, i fyra satser. Kul att du tyckte om det.

Mycket uppskattat 😛

Cheers

Bonamici :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Bonamici med all respekt

Detta är naturligvis ett utsökt musikaliskt välgjort stycke gjord av en mycket musikalisk Bonamici, men vad jag undrar är varför en sådan demo hamnar här?

Jag antar att du har uppdrag och försörjer dig på din musik?

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Bonamici med all respekt

Detta är naturligvis ett utsökt musikaliskt välgjort stycke gjord av en mycket musikalisk Bonamici, men vad jag undrar är varför en sådan demo hamnar här?

Jag antar att du har uppdrag och försörjer dig på din musik?

Hej Reason !

Nej jag är en glad amatör och har bara jobbat med PC/midi i två år.

Men tack för dina komplimanger 😲

Cheers

Bonamici 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det är samplade instrument allt ihop? Gitarren oxo? Den låter väldigt äkta. Pianot faller lite ur ramen. Låter plastigt. Det är vackert men inte alls i min smak. Kanske är jag i fel sinnesstämning men jag väntar hela tiden på att något skall hända, att någon harmoniräcka får ett fräckt brytackord, det oväntade tonartsbytet eller någonting som ger stycket nerv. I stället kammas man medhårs i drygt 11 min med idel förutsägbarheter. Jag förstår att syftet var att skapa meditativ musik men måste den bli så tråkig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det är samplade instrument allt ihop? Gitarren oxo? Den låter väldigt äkta. Pianot faller lite ur ramen. Låter plastigt. Det är vackert men inte alls i min smak. Kanske är jag i fel sinnesstämning men jag väntar hela tiden på att något skall hända, att någon harmoniräcka får ett fräckt brytackord, det oväntade tonartsbytet eller någonting som ger stycket nerv. I stället kammas man medhårs i drygt 11 min med idel förutsägbarheter. Jag förstår att syftet var att skapa meditativ musik men måste den bli så tråkig?

Hej (e)qualitymusic !

Jag vet inte riktigt hur jag skall svara...

meditativ musik är nog jävligt tråkig om man säger sååå...

Det är en genre som inte förväntar sig stora omvälvningar och överaskningar.

Varje genre har sin karaktär.

Musik kan utföra saker och ting undermedvetet...

Ja... det är samplat i Reason allt ihop, hela rasket...

Tack så mycket för din feedback !!!

Cheers

Bonamici 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Helt min smak...

Inte för att jag gillar kammarmusik men en väldigt lugn och skön eftertanke i musiken. Satt och slummrade till...Rogivande..

Keep it up!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är helt underbart 🙂 Skönt att du har gjort hela stycket som en enda stor förändring. Det blir aldrig enformigt, möjligen lite lång men det gör inget. Vad är det för stråkar och "flöjt" du har använt dig av? Vad är det för blåsinstrument på slutet av låten?? Jag vill se mer av sån här musik i forumet, det är för mycket pop. Ge oss mer instrument!! 😆

Två tummar upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hejsan !

Jag tycker personligen inte riktigt om denna typen av musik .. Men... 😉  det här var faktiskt riktigt avkopplande och bra gjort.

A.D

WoW Albert.D !

Tack så hemskt mycket för din feedback 😄

Cheers

Bonamici 😛

Redigerat av Bonamici
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt min smak...

Inte för att jag gillar kammarmusik men en väldigt lugn och skön eftertanke i musiken. Satt och slummrade till...Rogivande..

Keep it up!!!!

Fasen vad glad jag blir, tack Protector !!!

Cheers

Bonamici 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är helt underbart 😄 Skönt att du har gjort hela stycket som en enda stor förändring. Det blir aldrig enformigt, möjligen lite lång men det gör inget. Vad är det för stråkar och "flöjt" du har använt dig av? Vad är det för blåsinstrument på slutet av låten?? Jag vill se mer av sån här musik i forumet, det är för mycket pop. Ge oss mer instrument!! 😛

Två tummar upp.

Jag kunde inte få en bättre feedback, tack i massor Victor !

Det mesta av instrumenten kommer från Reasons Orkester Bank.

Det kommer mera och med flera instrument jag lovar 😉

Cheers

Bonamici 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...