Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag exporterar ljuden från Maschine i en mixdown (exporterar varje ljud var för sej i en egen fil) och importerar dessa till FL Studio och mixar med mera. Sen när jag ska exportera hela mixdown till en mp3 fil då händer det inget, FL fryser och svarar inte. Vad är fel ? Det går att exportera andra ljudfiler i en mixdown men inte med Maschine filer, wav då och 24 bit. Sen finns det ett enklare sätt att exportera ljudspåren från Maschine utan att ta ett spår i taget ?

Annons
Postat

Har du Maschine som aktiv plugg i FL? Har haft samma problem i Logic då jag bara muteade min kanal och då verkar det som om en pattern körs/loopas samtidigt i Maschine så kommer din DAW inte förstå när låten slutar (med andra ord så kommer den aktiva pattern loopas in i evigheten).

Postat

Vadå är det smidigt att jobba med Maschine i ett DAW ?

DenkoXL (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Läste fel.

Testa kör som plug-in och begränsa spåret, så det inte loopar i all oändlighet.

Redigerat av DenkoXL

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.