Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag ska försöka spela in trummor, Men tror inte att rummet har den bÀsta kapaciteten för det.. Rummet bestÄr av ett betong tak, betong glov med nÄn heltÀcknings matta pÄ och spÄnskivor pÄ vÀggarna.. (typsik replokal) Ska man helt enkelt byta rum eller kan man fixa det med nÄn Effekt?...

Annons
Postat

Hej hej, du kan hÀnga upp lite mattor och grejer pÄ vÀggarna , Àggkartonger har jag hört ska fungera bra ocksÄ, bara för att fÄ ljudet att studsa pÄ ett annat sÀtt.ha gÀrna mycket grejer i rummet som inte vibrerar , sÄ fÄr du sÀkerligen ett bra ljud

Postat

Jag hade bytt rum. Att fixa med nÄgon effekt, typ stenhÄrd gatning och bara nÀrmickning, Àr nog ingen bra lösning... Lite dÀmp kan ju visserligen hjÀlpa till lite. Men nej, se det som ett skönt projekt att leta bra rum (typ lÄna kyrksal för softa lÄtar och nÄgon annan lite mjukare lokal för snabbare grejor)... Bra inspelningsrum gör ju dessutom att man i princip kan skippa andra ljudmÀssiga ingrepp Àn komprimering. Det blir dessutom riktigt roligt att stereorumsmicka pÄ lite avstÄnd.

Postat

Isolera rummet med isolering med kanske 10 cm pÄ vÀggarna och försöka skapa lite oparalella ytor sÄ inte ljudet stÄr mellan tvÄ vÀggar. Jag byggde en enkel grej i mitt sÄngbÄs, gjorde en trÀram med reglar, och la isolering dÀr i och tÀckte det med ett pÄslakan. Blir rÀtt kosteffektivit.

Om du bygger flera sĂ„nna ramar kan du flytta runt dom o leka hur mkt du vill 😛.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.