Jump to content
Annons

Knop - Don´t you see



Recommended Posts

LÅTNAMN: Don´t you see

ARTIST/GRUPP: Knop

GENRE: Drum n base/electronica eller nåt

LÅTLÄNGD: 00.01.23

KOMPOSITÖR: Knop

PRODUCENT: Knop

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,9 mb

STATUS: Skiss

Uppdaterad:

LÅTLÄNK: http://web.telia.com/~u43115209/Knop%20-%2...0see-v4test.mp3

Jaha, satt och lekte i cubase sent igår kväll och var på "vaggvisehumör" och detta är resultatet. Det märks nog att det är en "natt låt"...ni vet, det låter bra på natten men inte lika bra dagen efter :-) Men jag tyckte den blev kort och gullig iallafall :-) Sången är som vanligt inspelad med en skitmikrofon som gör min nasala röst ännu värre än den är typ men jag ska köpa en stormembranare så fort jag får råd...huromhelst ville väl mest veta om jag ska jobba vidare eller kasta (lutar åt kasta kan jag säga)

edit:

Den lilla vaggvisan blev lite större än jag tänkt mig och jag tror den börjar bli färdig nu...

:-)

/Knop

edit:

LYRICS

Fly high into the open sky with me

oh we´re learning to fly

I'm allways up for a good time

baby with you i'm feeling allright

Don't you see... (x4)

Come inside it´s open go right ahead

lay down beside here with me

You´re never ever alone i´ll be with you

forever as long as you want me

Don't you see... (x4)

Redigerat av knop3se
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar den. Lite hårdare trumljud nånstans skulle bryta snyggt eller kanske en torr och tydlig akustisk gitarr eller cello för att gå åt det mjukare hållet. Produktionsmässigt är det bra även om jag lyssnar i usla hörlurar just nu 😉 - Stämmorna på sången skulle gärna kunnat få ligga högre och kanske vara panorerade en aning.

Tycker att du ska jobba vidare på låten. 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Oj, det här var fint!

Klart du ska jobba vidare på det. Släng på lite mer rassliga 32-dels drum n base-aktiga trummor och fortsätt på den fina känslan.

Det enda jag inte gillade var den autotunade stämman på melodin.

Men som innan sagt, du är grym. Och sjunger bra därtill. 5/5. Ser fram emot att höra hela låten 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Tack, snälla ni är :-)

Då har jag lagt till en äckligt smörig 2:a vers nu och dragit ner lite på auto-tune...låtlänken är updaterad :-)

ja den var minsann smörig 😛 men fin!

Link to comment
Dela på andra sajter

soft som fan, verkligen nattmusik..ett par sec fick jag den där "oj e de inte lite väl slick" känslan..men den försvann nästan med de samma å så sjönk jag ner i en meditativ stämning igen..

gillar definitivt soundet, helheten i denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

fint!

På gränsen till sockersött, men det klarar sig pga den skitiga mixen. Tror du kan överdriva sången mer. Mer näsa när du sjunger näsigt, mer luft när det är luftigt osv osv. Skulle lyfta låten dynamiskt tror jag (nu tänker jag inte på volym).

Mellanspelet gillade jag dock inte alls. Dom där svepgrejjerna känns ointressanta. Låt det spåra ut mer där? Bara en åsikt...

Nån sa nåt om argare trummor. Skulle va snyggt med ett ordentligt reverberat (och efter reverbet en mördarkompressor) kallt vanligt tokstarkt spelat trumset långt i bakgrunden som dubbar det programmerade efter mellanspelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mycket bas kan jag inte hålla med om att det är.

Tycker det är en riktigt mysig låt som är orginell på nåt vis 😱

Skönt att ljuden är lite tillskitade och inte så där "perfekta" och lena som det oftast är.

mycket bra hantverk 😆

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack alla :-)

Nu har jag äntligen beställt en "riktig mikrofon" och preamp, stativ, pop killer och kablar så snart ska sången förhoppningsvis låta aningen bättre :-) Jag får alltså grejorna i 30-års present :-) får dock lägga lite själv men va fan, det är ju skitgött ändå!

POP KILLER. POMT KM23956 1 290 Kr

Mic Kabel Canon-Tele SKBB203 1 99 Kr

Mic Kabel Canon-Canon SKBB106 1 129 Kr

Stativ Athletic MIC5C 1 199 Kr

Mikrofon ADK A51e 1 999 Kr

BEHRINGER TUBEULTRAGAIN MIC200 1 683 Kr

FRAKT 95 Kr

TOTALT 2.494 Kr

Nån som testat Kjaerhus audio's nya plugg Golden Audio Channel | GAC-1 ?

Den verkar ju ganska nice som vocal track insert...

http://www.kjaerhusaudio.com/gac-1.php

Redigerat av knop3se
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är G-force minimonsta! som är asgrym! Använde den till basen också... E-pianot är Lounge lizard och trummorna är Groove agent med väldigt lite programmering från mig... ( i suck at drums).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...