Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Kolla in 4front Piano. Har Àven varit med pÄ en studioskiva. (Minns ej vilket nummer.) Samt Mda Piano, funkar bra sÄlÀnge du inte ska göra allt för leadiga (lÄter bra, men inte bÀst, sÄ jag hÄller det gÀrna i bakgrunden.)

Redigerat av Neko
Postat

Jag testade 4front piano igĂ„r. Jag fick en Aha-upplevelse av det. Det gav mig asschysst spelglĂ€dje! Vet ej om det har med ljudet att göra eller att jag inte spelat piano pĂ„ lĂ€nge... Även fast det inte lĂ„ter lika "bra" som ett samplat piano pĂ„ flera hundra MB sĂ„ Ă€r det klart vĂ€rt att prova.

Och vem har sagt att ett pianoljud Ă€r bra bara för att det Ă€r naturtroget? 😄

• 3 veckor senare...
Postat

Mda's Piano lÄter riktigt jÀvla bra om man lÀgger pÄ lite dist o en enkel reverb. Tror att jag tryckte pÄ en flanger ocksÄ nÄn gÄng sÄ de lÀt riktigt tjusigt. Men effekterna fÄr ju sjÀlvklart inte överdrivas. Lite lÀtta modifieringar pÄ soundet gör att det kan lÄta riktigt stort och tungt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.