Guest Heikki Posted February 1, 2004 Posted February 1, 2004 Leta på: http://www.kvr-vst.com Där kan du hitta en hel del.
Plus o Minus Posted February 1, 2004 Posted February 1, 2004 www.yohng.com är ett bra tips. alla pluggar på den sidan är cpu snåla och ypperliga i live samanhang 😳
Neko Posted February 2, 2004 Posted February 2, 2004 (edited) Kolla in 4front Piano. Har även varit med på en studioskiva. (Minns ej vilket nummer.) Samt Mda Piano, funkar bra sålänge du inte ska göra allt för leadiga (låter bra, men inte bäst, så jag håller det gärna i bakgrunden.) Edited February 2, 2004 by Neko
aspucko Posted February 2, 2004 Posted February 2, 2004 Jag testade 4front piano igår. Jag fick en Aha-upplevelse av det. Det gav mig asschysst spelglädje! Vet ej om det har med ljudet att göra eller att jag inte spelat piano på länge... Även fast det inte låter lika "bra" som ett samplat piano på flera hundra MB så är det klart värt att prova. Och vem har sagt att ett pianoljud är bra bara för att det är naturtroget? 😄
Carl_B Posted February 18, 2004 Posted February 18, 2004 FL Keys e väl helt ok med ett hyffsat reverb o rätt eq annars..
Synthetique Posted February 24, 2004 Posted February 24, 2004 Mda's Piano låter riktigt jävla bra om man lägger på lite dist o en enkel reverb. Tror att jag tryckte på en flanger också nån gång så de lät riktigt tjusigt. Men effekterna får ju självklart inte överdrivas. Lite lätta modifieringar på soundet gör att det kan låta riktigt stort och tungt.
Agent_Embryo Posted February 24, 2004 Posted February 24, 2004 IK Multimedia's Sampletank Free har ett ganska bra pianoljud "Acoustic Grand 3".
Recommended Posts