Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan, har strulat med mitt audiophile kort hela veckan nu och börjar bli rÀtt sÄ trött (snart Äker den ut igenom fönstret). Jag kan inte stÀlla in min latency, ingethÀnder. NÀr jag installerade de nya drivers kom det upp ett popup med nÄgot i stilen med att kortet inte fungerade. Det stog ocksÄ att det inte var anslutet till datorn. NÀr jag mixar i FL och spelar pÄ en plugg sÄ Äker cpu nivÄn upp till 16% och om jag gör nÄgot simpelt i reason 3 sÄ stÄr cpu mÀtaren pÄ ca 50%

Jag fÄr ut mycket mer med mitt inbyggda kort (Realtek ac 97) som borde vara mycket

sÀmmre en audiophile. Jag har följt hur man installerar kortet i manualen och förstÄr inte varför det inte fungerar som det ska (eller gör det?)...

Min dator klarar garanterat av kortet och programmen samnt pluggarna. Kortet Àr rÀtt inkopplat.

Är det bara jag som har för höga förvĂ€ntningar eller Ă€r det ett kasst kort?

Kortet Àr nyköpt och jag har kollat m-audios faq.

LĂ€ste pĂ„ ett annat forum dĂ€r de hade ungefĂ€r samma problem, men ingen lösning 😼

Annons
Postat

Audiophile USB kanske inte Àr kortet med det bÀsta ryktet men det Àr kanske sÄ att din dator inte har den bÀsta kombinationen hÄrdvara heller? Har du provat nÄgot annat kort?

Postat
Audiophile USB kanske inte Àr kortet med det bÀsta ryktet men det Àr kanske sÄ att din dator inte har den bÀsta kombinationen hÄrdvara heller? Har du provat nÄgot annat kort?

Realtek ac97, men den Àr ju standard.

Postat
Jag menade med ett annat musik-ljudkort (ASIO).

Nej, detta Ă€r mitt första đŸ˜±

Postat

Jag misstĂ€nker samma fel som i en annan aktuell trĂ„d i forumet. Liknande problem, fast med ett annat USB-interface frĂ„n M-Audio. đŸ˜±

Har du kopplat ljudkortet direkt till datorn? Inte via USB-hubb?

Har du trÄdlöst nÀtverk i datorn?

Postat
Jag misstĂ€nker samma fel som i en annan aktuell trĂ„d i forumet. Liknande problem, fast med ett annat USB-interface frĂ„n M-Audio. 😏
Har du kopplat ljudkortet direkt till datorn? Inte via USB-hubb?

Har du trÄdlöst nÀtverk i datorn?

Bra trĂ„d, min gĂ„r direkt till datorn och jag kör med vanlig internetsladd, men tĂ€nker nog byta till trĂ„dlöst 😠

Har du valt rÀtt drivers?

ASIO driver 1.0.0.5

USB 1.5.4.13

Är det för gammal asio?

Postat

De som kom med har jag 😄

Ja, men har du valt dem i programmet du anvÀnder?

Ja, det stÄr M-Audio Audiophile asio

Postat

De som kom med har jag 😄

Ja, men har du valt dem i programmet du anvÀnder?

Ja, det stÄr M-Audio Audiophile asio

Det verkar rÀtt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.