Jump to content
Annons

Audioproblem i Cubase se


Pedda

Recommended Posts

Snälla Hjälp!

När jag ska spela in på en ny audiokanal så spelar jag in både klick o alla andra spår som jag har spelat in innan. Vad är det som händer? Har mitt ljudkort pajjat? Har M-audio 24/96. Hände bara helt plötsligt när jag höll på o jobba med en låt...

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man kör KX-drivare heter det att spela in Wave (line in heter AC97). Du måste säkert gå in och välja typ "line in" eller nåt igen på din ljudkontroll. Har hänt mig massor av gånger att Windows ljudinställningar ändrar sig bara man råkar rapa eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kör KX-drivare heter det att spela in Wave (line in heter AC97). Du måste säkert gå in och välja typ "line in" eller nåt igen på din ljudkontroll. Har hänt mig massor av gånger att Windows ljudinställningar ändrar sig bara man råkar rapa eller nåt.

Skulle du vilja vara snäll o förklara lite närmare vad kx-drivare är och var i ljudkontrollen som jag hittar detta och hur jag ändrar det tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes: The kX Audio Driver is an independent WDM (Windows Driver Model) driver for all EMU10K1 and EMU10K2-based soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including the SoundBlaster Live! series, the E-mu Audio Production Studio (APS) card, and the Audigy / Audigy2 series of cards.

http://kxproject.lugosoft.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att jag har löst mitt problem och vill tacka alla som har försökt o hjälpa mig. Problemet var att jag hade varit o rattat på en aux ratt på mixerbordet (aux/send) som tydligen ska stå på noll. Vilket jag inte hade koll på alls... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...