Jump to content
Annons

Länka till en udda låt


martinm

Recommended Posts

Tanken med denna tråd är att DU ska länka till låtar som du i normala fall aldrig skulle få för dig att ladda upp här. Kanske för att det avviker för mycket ifrån vad du normalt gör eller kanske för att du är rädd att bli sågad å det grövsta.

Det är naturligtvis tillåtet att lägga in dräpande kommentar i tråden men det är ännu mer välkommet att ladda upp ett eget alster på temat "udda"

Tänk på att gränsen mellan fullkomligt galet och alldeles genialt är hårfin.

Det kanske är i denna tråd som framtida hits kommer att födas.

Jag börjar. Var beredd på att komposition, arrangering o mixning suger. Bidraget är på 5,5 mb.

buyyouthesun.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

tycker det börjar skitbra, trummljudet gillar jag inte.

skulle gärna göra en "remix" eller arangera om den lite om jag får? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha en puss? 😳 Bra!

😳

Vill ju inte spamma sönder men när man väl började leta...

Den här låten skaffade mig och mikael en hel del trubbel i början på gymnasiet...

Hahaha. Det är så barnsligt att det blir skitbra! Sitter här och fnissar! 😆 Perfekt att förfesta till!

Link to comment
Dela på andra sajter

satt och hadde inget och göra så gjorde jag denna av en grej från reason och lade på lite shit på ca 10min det sämsta någon någonsin pruduserat(eller hur det nu stavas) skratta på 😳

Hahaha 😳

Visst är det demot som startade i början i någon reasonverision? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

satt och hadde inget och göra så gjorde jag denna av en grej från reason och lade på lite shit på ca 10min det sämsta någon någonsin pruduserat(eller hur det nu stavas) skratta på 😳

Var för bra för att platsa här! Producerat stavas det föresten 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då. Det här är den ANDRA låten jag spelar in på dator. Den första (med samma utrustning) finns faktiskt nånstans här på demosidorna...

Ljudkortet är ett AWE64, och efterssom jag inte fattade hur man "bouncade" så har hela härket varit och vänt på ett hederligt kassettband:) Det brusar lite.

Artist: Lithelles (Bengt Vallhagen, Stina Sterner)

Låt: Det vete Gudarna

Må kritiken bli nådig. Eller inte.

detvetegudarna.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då. Det här är den ANDRA låten jag spelar in på dator. Den första (med samma utrustning) finns faktiskt nånstans här på demosidorna...

Ljudkortet är ett AWE64, och efterssom jag inte fattade hur man "bouncade" så har hela härket varit och vänt på ett hederligt kassettband:) Det brusar lite.

Artist: Lithelles (Bengt Vallhagen, Stina Sterner)

Låt: Det vete Gudarna

Må kritiken bli nådig. Eller inte.

Skön! På tok för bra! Det är bara sången som på sina ställen är lite svag. Fast jag gillar operasången! BRA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då. Det här är den ANDRA låten jag spelar in på dator. Den första (med samma utrustning) finns faktiskt nånstans här på demosidorna...

Ljudkortet är ett AWE64, och efterssom jag inte fattade hur man "bouncade" så har hela härket varit och vänt på ett hederligt kassettband:) Det brusar lite.

Artist: Lithelles (Bengt Vallhagen, Stina Sterner)

Låt: Det vete Gudarna

Må kritiken bli nådig. Eller inte.

Hahaha, tjejen har super-sångsound. Cred för gitarrljudet, tyckte om de högre tonerna där... bra spelat också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok men den här är klart sämst! Riktigt pinsam 😳 Men jag har man rätt humor är den rätt rolig på sina ställen!

Jag var nog inte riktigt hundra i den låten heller tror jag 😳 Det kan man nästan höra! Psyko

Edit: Det var fel låt. slänger upp den nya nu.

Dofilus.mp3

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Eternal: var ju riktigt bra! Sköna baslicks! haha  😆

Får väl bidra till eländet.

Ja jävlar 😆

Buss-pussrimmet påminner mig om ett gammalt linköpingsband som rimmade "du ska dö - korv me brö" Det är ju skitbra!

FAN vilken bra tråd! TACK martinm för det!

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

satt och hadde inget och göra så gjorde jag denna av en grej från reason och lade på lite shit på ca 10min det sämsta någon någonsin pruduserat(eller hur det nu stavas) skratta på 😆

Hahaha 😆

Visst är det demot som startade i början i någon reasonverision? 😄

ja det skrev jag och om du läser så serru 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka stabs som kommer hela tiden i detvetegudarna. Annars var sopranrösten bäst. Klockrent 😱

Kom ut ur garderoben svänger ju. Soft med dialekt på sång. Kom han ut ur garderoben då?

Vargas funken funkade ju bra fram tills slutet.. då den blev galen och hackig 😳 Fattar inte varför trummorna är panade till höger heller, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni mitt bidrag, gjord för en massa år sen när man gick i plugget och festade mycket=)

http://kapten.servebeer.com/nille/nille/Nille%20-%20Bira.mp3

Här har vi en ännu äldre, rätt rolig är den om man lyssnar på hela storyn=)

http://kapten.servebeer.com/nille/nille/Ni...na%20näcken.mp3

MvH

Nille

Redigerat av Nille
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...