Jump to content
Annons

Veronica Maggio - Nobody


bra?  

7 röster

  1. 1. bra?

    • 1 grymt bra
      3
    • 2 bra
      0
    • 3 ok
      1
    • 4 nja
      0
    • 5 USCH!
      0


Recommended Posts

# LÅTNAMN: Nobody

# ARTIST/GRUPP: Veronica Maggio

# GENRE: Pop

# LÅTLÄNGD: 4.07

# KOMPOSITÖR: Kalle Rönngårdh/Veronica maggio/Michaela Robsham(cello)

# PRODUCENT:Kalle Rönngårdh

# EV. MEDVERKANDE:Veronica maggio/Michaela Robsham(cello)

# INSPELNINGSÅR:2004

# FORMAT:mp3

# STORLEK: 5,7mb

# STATUS: omixad demo

Text och melodi av Veronica

Låten är helt omixad som ni nog hör, har bara lagt en kompressor o limiter på mastern.

Tänkte kolla vad ni tycker om låten och vad ni tycker jag ska tänka på när jag börjar mixa den!

///mio

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt med cello!

Fin röst men personligen har jag svårt för whaelingar (har ingen aning om hur det stavas btw men jag menar sånt som Mariah Carey håller på med) så jag skulle tycka mer om en rakare sång till den här typen av musik. Det känns som en krock när du blandar en pop/rock låt med soulsång.

Snyggt ljud!

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Oj. Jättebra igen. Jag gillar skarpt det du/ni gör. Den här kanske inte är den

självklara första singeln från ett album, men who cares, det är ju fortfarande bra.

Har du testat att göra en softare version, t ex med akustiska guror och/eller syntar på refrängen istället för de distade?

Hade varit kul att höra ..., tror även det skulle kunna funka.

Jaja, en liten fundering bara, keep up the good work.

Förresten, har du varit i kontakt med nåt bolag? Jag förstår inte varför inte detta

hörs i radio ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tack, vad kul att du gillar det vi gör!

Precis, den här låten är mest menad som en skön låt bara.

Nope jag har inte provat att göra en softare version, men vi försöker komma bort lite från "mys musik" som vi höll på med mkt förrut..

Nej vi har inte varit i kontakt med nått bolag seriöst, utan det har bara varit massa snack o skit, men vad kan man förvänta sig av en bransch som består av 98% snack o 2% verkstad =)

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara som du skriver omixad så låter de ju för bra 🙂 här känns de ibland som Nina från Cardigans ibland sjunger.

Skulle vilja ha mer tryck i refrängen eller så softar man ned hela låten ännu mer.

Eller varför inte göra versen lite i gunget av refrängen och softa ned refrängen till vers stuket. ptja bara spånar 🙂

2 lyssningen nu den är bra som den är!

Redigerat av Osmo
Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara som du skriver omixad så låter de ju för bra 🙂 här känns de ibland som Nina från Cardigans ibland sjunger.

Skulle vilja ha mer tryck i refrängen eller så softar man ned hela låten ännu mer.

Eller varför inte göra versen lite i gunget av refrängen och softa ned refrängen till vers stuket. ptja bara spånar 😄

2 lyssningen nu den är bra som den är!

När jag arrangerar låten så kan jag ju inte motstå att ställa in volymerna o mixa lite, men jag har inte gått in för att mixa den alls 🙂

Inga tips på hur jag ska göra när jag mixar?

Tack för att du lyssna o kommenterade

Impey, rockigt är ju häftigt 🙂

Marängen, låter kul, nått som ligger uppe på internet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här lever inte lika mycket på känslan av sockersöt pop-bagatell som er andra låt utan visar (ännu) tydligare upp att det finns kompetent folk bakom rattar, mikrofoner och stråkar. Själva låten har jag inget alls emot, den är bra och inget snack om det. Texten kanske kan slipas något mer(?), men passar bra i genren annars. Snygg stämsång utan att vara övertydlig. Synten i mitt högeröra visar mig att jag kanske kan använda det fula ljudet "Gangsta whine" till något vettigt trots allt, men jag är inte helt övertygad om att den skall hela låten igenom. Cellon tröttnar jag aldrig på, men synten blir lite jobbig. Testa att dela upp hårdare mellan vad som används i vers/ref. Gillar gitarrerna bättre i den här låten, här passar de perfekt och de känns lite mer arbetade i produktionen också (?). Hur som helst - det är riktigt bra precis som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här lever inte lika mycket på känslan av sockersöt pop-bagatell som er andra låt utan visar (ännu) tydligare upp att det finns kompetent folk bakom rattar, mikrofoner och stråkar. Själva låten har jag inget alls emot, den är bra och inget snack om det. Texten kanske kan slipas något mer(?), men passar bra i genren annars. Snygg stämsång utan att vara övertydlig. Synten i mitt högeröra visar mig att jag kanske kan använda det fula ljudet "Gangsta whine" till något vettigt trots allt, men jag är inte helt övertygad om att den skall hela låten igenom. Cellon tröttnar jag aldrig på, men synten blir lite jobbig. Testa att dela upp hårdare mellan vad som används i vers/ref. Gillar gitarrerna bättre i den här låten, här passar de perfekt och de känns lite mer arbetade i produktionen också (?). Hur som helst - det är riktigt bra precis som det är.

Tack som fan! skit skojj att du gillar..

Ja "whine" ljudet har jag också tänkt på, kanske ska ta bort det i vissa partier, eller så kanske det inte blir lika jobbigt om man sätter det i mixen på ett snyggt sätt, ska kolla på det.

o tack för att du lyssna o kommenterade, uppskattas verkligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...