Jump to content
Annons

le tangeau bizarre



Recommended Posts

LÅTNAMN: MERCI BEACEUP

ARTIST/GRUPP:LE'STAFETTE

GENRE:TANGEAU

LÅTLÄNGD:2.26 mineauterrr

KOMPOSITÖR: KIEFS, DIWIC, VECTRO, MILTON, SIGNERT, VALLHAGEN

INSPIRATIOUNE: ROCKFEAURT

EV. MEDVERKANDE: KIEUFFS, DIWICEAU, VECTROUO, MILTEUN, SIGNEURRT, VALLHEAUGENN

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) EMMPEETREUU

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) GIGANTISQUE

STATUS: FARDIG FEUR RESCENSIEUN

LÅTLÄNK:HEAUR EUR DENNE hmm... nu FUNKAR DENNA LÄNK OXÅ!

Vänneurr! Er Valbeurrrg är räddad! Här är den!

Stafett! Det är bara att ge upp era karriaeurer gott folk! Här är den! Årets enda viktiga låt! Ett fenomeneault forumsamarbete i stafettform på mr Rockfarts initiativ! Tema Tango!

Vad mer att tillägga? Mycket förmodligen, så tyck på!

Edit: Ändrade länken till msieu Roquefarts place.

toktango.mp3

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klipper från tidigare tråd...

För er som inte är fransoser eller fransyskor kan jag avslöja att första raderna betyder, ordagrannt: "Livet, kärleken, örat, dagens rätt."

Det är poesi.

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan grabbar 🙂😆😆

Hahahaha, jäkligt skönt gjort.

Mer tango åt folket för bövelen!

Men brukar inte tango gå i 3-takt? 😄

Men allvarligt talat. Slutet är ingenting att hänga i julgranen. Vilket antiklimax när man sitter och väntar på ett galet dragspelssolo 🙁 Jag är beroende av mer. 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

mab (oregistrerad)

Hahaha. Helt fantastisk!

Det glädjer mig att folk tar sig tid att skriva inspirerande texter utan kompromisser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan grabbar 😆😆😆

Hahahaha, jäkligt skönt gjort.

Mer tango åt folket för bövelen!

Men brukar inte tango gå i 3-takt? 😄

Men allvarligt talat. Slutet är ingenting att hänga i julgranen. Vilket antiklimax när man sitter och väntar på ett galet dragspelssolo 🙁 Jag är beroende av mer. 🙂

Nej feur fan! Lika säkert som gamla SAAB93 gick i tvåtakt har man alltid kunnat räkna till 4 i tango:)

Och allvarligt talat: Visst är det för kort! Men vi skrek, gormade, jagade, hetsade, tjatade på samtliga dragspelister och bakfulla körskåningar i forumet, men ingen lysste! Var var du med sågen och stråken när det hände Pluffo!!?? Och vi kunde ju inte hålla inne mästerverket hur länge som helst 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

r-e-s-p-e-c-t till den som sjöng 🙂

Allt va väldigt bra, men sången e ju obetalbar

Plus på fyndiga gitarrslingor med

EDIT: Nu blev ja sugen på att vara med igen på nästa projekt.. Har det startats än?

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan grabbar    😆  😆  😆

Hahahaha, jäkligt skönt gjort.

Mer tango åt folket för bövelen!

Men brukar inte tango gå i 3-takt?  😄

Men allvarligt talat. Slutet är ingenting att hänga i julgranen. Vilket antiklimax när man sitter och väntar på ett galet dragspelssolo  🙁 Jag är beroende av mer.  🙂

Nej feur fan! Lika säkert som gamla SAAB93 gick i tvåtakt har man alltid kunnat räkna till 4 i tango:)

Och allvarligt talat: Visst är det för kort! Men vi skrek, gormade, jagade, hetsade, tjatade på samtliga dragspelister och bakfulla körskåningar i forumet, men ingen lysste! Var var du med sågen och stråken när det hände Pluffo!!?? Och vi kunde ju inte hålla inne mästerverket hur länge som helst 😛

Jag satt med mitt crappy icke-fungerande "Pro Tools"-system och slet mitt hår.

Det var var jag var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta är att det faktiskt låter fräckt som fan. 😉

Ja visst är det jobbigt 🙂

Lysna noga på F-akkordet i takt 5 Eggis:)

***

För nytillkomna lyssnare kan jag meddela att bakgrunden till häeurligheten finns dokumenterad här:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=9398

***

Kul att många faktiskt gillar det oxå 🙂 .. Det är kul att va med 🙂 Tur att nån satt en etta i betyg så det inte går en åt huvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Merci beaucoup, garcons et filles! 😉

Håller med Vallhagen. Hade det inte varit för Anonyma Ettan hade jag yrkat på sommarturné på franska tangobarer - om det nu finns sådana. Som tack för uppskattningen skall ni här - efter moget övervägande - få ta del av texten. 😲

La vie, l'amour

l'oreille, le plat du jour

Marseille, Cologne

le monde, le vin Bourgogne

La vie, mon dieu

Pourquoi le plus parbleu

Eau de vie

C'etait les malades melodies

La vie, l'amour

l'oreille, le plat du jour

Derrière, avant

Onctueuse, etouffante

L'amour, je t'aime

je suis la grand bohème

Un nuit de décadance

aujourd'hui le tango de la France

Som sagt, 🙂 .

Men det var hemskt roligt. Väntar med spänning på nästa stafett. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Lustig liten pryl detta!

Positivt:

Sången och rösten, även om den ger mig lite transa-feeling... 😛

Gitarrerna gör ett mycket gott jobb.

Negativt:

Att det är skivknaster och brum som hörs i början. Vet vad ni vill åstadkomma, men var det verkligen nödvändigt?!

Slutet tycker jag inte alls om! Detta är en bra låt. Kanske skulle sången komma igång igen på slutet, förstärkas mer och lätt hysteriskt, med en pompös klar instrumentell avslutning...ba-da-bam-typ..... (jag som tänker högt bara)... Synd också att den skärs av på slutet, mitt i pågående avklingning.

Ojämn bas kanske. Den liksom försvinner i mixen ibland.

Undran:

Äkta trummor eller ej? Med dagens trumloopar och samplers är det ibland inte glasklart att skilja från originalet.

Avslutningsvis:

Vill poängtera att jag ofta sätter bra betyg, så även här, även om det finns saker att förbättra. Vad i denna värld är fulländat? Får numera känslan av att det nästan inte är någon idé att skriva negativa kommentarer också, för de tolkas i vissa fall som påhopp tydligen, och förslag ges om att man inte ska yttra sig alls. Men dessa personer har antingen terapibefogat bristande självförtroende (för vad fan har det för betydelse vad jag tycker om era verk?), eller också ser de mig som Gud. Hemska tanke.

Eller är kanske tanken med detta forum att man lägger in sina musiksnuttar och alla är glada och nöjda. Varför då skicka in överhuvudtaget? Det verkar dessutom som om även de som sätter klart lägre betyg än jag har mindre negativa saker att säga om låtarna. Men faktum är att jag inte satt ett enda lågt betyg hittills. Vad är ni rädda för? Att såra dem som skriver musik? Tänk då på att man aldrig kan såra någon med ord, utan bara om den person som hör dessa ord tar åt sig dem som sanning.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Lustig liten pryl detta!

Positivt:

Sången och rösten, även om den ger mig lite transa-feeling...  😄

Gitarrerna gör ett mycket gott jobb.

Negativt:

Att det är skivknaster och brum som hörs i början. Vet vad ni vill åstadkomma, men var det verkligen nödvändigt?!

Slutet tycker jag inte alls om! Detta är en bra låt. Kanske skulle sången komma igång igen på slutet, förstärkas mer och lätt hysteriskt, med en pompös klar instrumentell avslutning...ba-da-bam-typ..... (jag som tänker högt bara)... Synd också att den skärs av på slutet, mitt i pågående avklingning.

Ojämn bas kanske. Den liksom försvinner i mixen ibland.

Undran:

Äkta trummor eller ej? Med dagens trumloopar och samplers är det ibland inte glasklart att skilja från originalet.

Avslutningsvis:

Vill poängtera att jag ofta sätter bra betyg, så även här, även om det finns saker att förbättra. Vad i denna värld är fulländat? Får numera känslan av att det nästan inte är någon idé att skriva negativa kommentarer också, för de tolkas i vissa fall som påhopp tydligen, och förslag ges om att man inte ska yttra sig alls. Men dessa personer har antingen terapibefogat bristande självförtroende (för vad fan har det för betydelse vad jag tycker om era verk?), eller också ser de mig som Gud. Hemska tanke.

Eller är kanske tanken med detta forum att man lägger in sina musiksnuttar och alla är glada och nöjda. Varför då skicka in överhuvudtaget? Det verkar dessutom som om även de som sätter klart lägre betyg än jag har mindre negativa saker att säga om låtarna. Men faktum är att jag inte satt ett enda lågt betyg hittills. Vad är ni rädda för? Att såra dem som skriver musik? Tänk då på att man aldrig kan såra någon med ord, utan bara om den person som hör dessa ord tar åt sig dem som sanning.

😏

:musik

Vafalls? Seriös kritik i en tråd som detta? Vik hädan! 😛

Åsså blir vi allvarliga igen:

Först som sist: Jodå, det går utmärkt att såra med ord. Ibland alldeles för lätt. (Jag ville bara ha det sagt, inte för att det är aktuellt i denna tråd, utan för att du påstod något generellt som jag anser är fel. Men vi diskuterar denna filosofiska fråga nån annanstans ok?)

***

Kul att du gillar låten! Det gör jag med. Och jag håller med om att slutet är dåligt. Se ang. detta den korta dialogen med Pluffo ovan!

Skivknastret däremot, tycker jag är på sin plats 🙂

Kör hårt:)

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

La vie, l'amour

l'oreille, le plat du jour

Marseille, Cologne

le monde, le vin Bourgogne

La vie, mon dieu

Pourquoi le plus parbleu

Eau de vie

C'etait les malades melodies

La vie, l'amour

l'oreille, le plat du jour

Derrière, avant

Onctueuse, etouffante

L'amour, je t'aime

je suis la grand bohème

Un nuit de décadance

aujourd'hui le tango de la France

Det här tyckte babelfish.altavista var en bra översättning:

Life, love the ear, the dish of the Marseilles day, Cologne the world, the wine Burgundy

Life, my god Why more parbleu Brandy It etait the patients melodies

Life, love the ear, the dish of the day Behind, before Consistent, etouffante

The love, I love you I am large Bohemian the One night of décadance today the tango of France

🥰

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Postat (redigerat)
Länken är borta...  😮

VALLHAGEN!!

Satan! stay tune, jag fixar!

Edit: Såja. Nu ligger den på Studios server (länk LÄNGST NER i första posten). Hargh... Hur många lyssnare har vi tappat???? De tangoofrälse blir fler o fler.

Jag ska fixa en alternativlänk oxå. Den länk som inte funkar är rockfart/TordA-s...

Edit igen... Pust ... klart 😛

LETS TANGO

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

En rolig sak med denna stafett var att det verkligen var en stafett i ordets rätta bemärkelse. Dvs ingen slutmixning utan var och en gjorde sitt pålägg, mixade det med tidigare material, mp3:ade låten och la upp den för nästa frivilliga att ladda ner. Inte det bästa för ljudkvalitén iofs, men kul! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...