Jump to content
Annons

Inget ljud i hörlurarna vid uppspelning


Wreck9

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett kopplingschema som gör mig galet frustrerad. Från min Macbook har jag ett Presonus audio box vsl22 kopplat till en billig behringer-mixer (Xenyz 1202), och ut till mina monitorer.

Vidare finns det en Traktor kontrol s2 via usb från datorn.

Så, när jag spelar upp ljud i Traktor som går via det externa ljudkorten så hörs det inget ljud i hörlurarna. Anledningen till att jag vill kunna koppla in lurarna i traktor kontrollen och inte i ljudkortet är att jag vill kunna använda Cue Mix-funktionen på kontrollen (vilket man inte kan om man kopplar in lurarna direkt i ljudkortet).

Som ni märker så har jag ingen masterexamen i det här ämnet! Men finns det något bra svar på hur jag ska lösa detta så skulle jag vara extremt tacksam för den personens expertkunnande.

Mvh Ola

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack, när du säger det är det ju väldigt logiskt. Så om jag då vill kunna använda mig av Cue Mix-knappen måste jag använda Traktors interna ljudkort.Hur gör jag i så fall om jag nu vill använda mig av ljudkortet som jag nyligen köpt, tillsammans med Traktor och behringer-mixern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! För det första undrar jag varför du vill använda Presonus-kortet. Den enda anledningen jag kan se är att du vill använda ingångarna i Traktor för att t ex spela in röst samtidigt som du spelar in en mix? Hur som helst, för att kunna detta får du skapa dig en aggregated device (googla dig till hur man gör detta). Det absolut lättaste är ju dock att använda S2:ans kort.

Hoppas jag varit till hjälp!

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...