Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Har köpt EZkeys som jag tänkte ha lite kul med, men som vanligt är det jämt någonting som ska krångla 🙂 Har gjort ett stycke med midi, men när jag spelar upp det i logic pro 9 så slutar noten tidigare än den längd jag har skapat. Var den stannar är olika och ibland någon enstaka gång kan det spela hela noten. Hoppas någon har ett svar, för snart åker datorn ut genom fönstret 🙂
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 (redigerat) Hittade problemet, när jag spelar upp låten i logic är EZkeys play-knapp i pluginen intryckt. När jag trycker bort det så rullar midifilerna på bra utan några konstigheter. Problemet är bara att play-knappen i EZkeys automatiskt sätts på så fort jag spelar upp låten vilket är jobbigt i längden att fixa, speciellt om man har flera spår med EZkeys. Någon som vet någon åtgärd till detta? Redigerat 20 februari 2013 av Bergstrom93
BluesBoy Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Måste vara något controlvärde som skickas, eller något. Har du kollat på automatiseringar så inget ligger i början av låten?
Peter Roos Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 (redigerat) Kanske finns nån Sync-knapp i EZ-keys till Logic som går att stänga av när man ska spela upp grejor från piano-rollen och inte från EZ-keys (såvida det går att spela upp midifiler inne i EZ-keys)? Redigerat 20 februari 2013 av Sleap
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 20 februari 2013 Postat 20 februari 2013 Det fanns en knapp som hette "follow host" som löste problemet, tack hörni! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.