Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja...

1. TÀnkte höra om nÄgon vet vilken plugg jag ska ha om jag e ute efter riktigt bra techno/rave/trance kit. D e kaggen som e viktigast för mig.

Fick rÄd om att köpa en Korg Triton för att kiten e bra, men d mÄste ju finnas mjukvarusynthar som kan uppfylla mina krav.

2. En grej till, nÄn som vet vilken plugg Linda Bengtzing har anvÀnt i lÄten Alla Flickor. Jag gör nÀmligen iranska lÄtar och dÀr har vi samma rythmer som "Alla Flickor" 6/8. Jag e ute efter just arpeggiatorer som klarar av denna typ av rytm. De anndra kör ju bara vanliga 4/4.

Tack.... 🙂

Robin

Annons
  • 2 veckor senare...
Roll_over (oregistrerad)
Postat

Jag har trumljud som heter DFH superior (vÀrldens bÀsta trumljud) lÄter helt bra och innehÄller 35 gig trumljud..jag sÀljer fakrtist min nu..sÄ om du skulle vara intresserad ?

Postat
Jag har trumljud som heter DFH superior (vÀrldens bÀsta trumljud) lÄter helt bra och innehÄller 35 gig trumljud..jag sÀljer fakrtist min nu..sÄ om du skulle vara intresserad ?

Jag skulle vilja höra en bra Techno-kagge frĂ„n det programmet 😛

Postat

jag med.. 😛

fast det förstĂ„s.. man kan ju göra det mesta av det mesta.. men dĂ„ behöver man Ă„ andra sidan inte det dĂ€r.. ju 😛

//smulan

Postat (redigerat)
1. TÀnkte höra om nÄgon vet vilken plugg jag ska ha om jag e ute efter riktigt bra techno/rave/trance kit. D e kaggen som e viktigast för mig.

Fick rÄd om att köpa en Korg Triton för att kiten e bra, men d mÄste ju finnas mjukvarusynthar som kan uppfylla mina krav.

Jag skulle undvika Triton om jag vore du.

Sen beror det ju lite pÄ hur du jobbar.

Är det Battery i Cubase som gĂ€ller sĂ„ kan ju samplingsskivor sĂ€kert lösa problemen.

Annars kanske titta pÄ MicroTonic (vst-plugg) och möjligtvis Hypersonic, som ju Àr en riktig smör-och-bröd-plugg dÀr du Àven fÄr bra moderna kit.

Har du större budget sÄ kolla upp Stylus RMX eller Reason 3.

Redigerat av Dumb Dan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.