kurt_ko-ben Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 hallå.. jag får så jävla lågt ljud så dethörs knappt när jag exporterar om till wave? varför är det så? när jag spelar upp det i cubase ex så är det perfekt..men sen skiter det sig när jag gör om det till wave och ska bränna ner det på skiva...hmm.. hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlordin Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Prova att maxa ljudet (höja volymerna) så mycket du kan i Cubase utan att dista ljudet - både på spåren men även i slutmixen, dvs ut bussen. Lägg gärna på kompressorer eller limitar för att ta bort peakar och jämna ut ljudbilden (även på ut-bussen). Jag har tex själv en förkärlek för PSP Vintagewarmer på utbussen för att få till höge ljud och bättre tryck men det finns även andra pluggar som funkar lika bra. Vi har nog alla haft samma problem i början, men med envis träning och experimenterande kommer volymen och trycket. Hoppas att detta hjälper dig på vägen 😮 Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts