Jump to content
Annons

Adams F-serie, någon som har hört dem än?


kvastskaft

Recommended Posts

Annons

vad är det classe brukar säga?

"för det priset kan man inte förvänta sig nåt seriöst" eller nåt sånt.... 😉

Typ så någonting, men när det gäller ADAM, så är det ju självklart helt annorlunda... 😉

Nåja - jag antar att de inte är riktigt i klass med A5X och A7X, men jag har inte haft tillfälle att lyssna på dem själv ännu. Förhoppningsvis ska jag kunna låna hem dem under nästa vecka eller nästa igen, så kan jag återkomma med ett utlåtande sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

of course! 😄

skriv gärna när du lyssnat

Jag var så säker på att jag hade skrivit omdöme om F-serien, men det var tydligen inte i denna tråden...

Jag upplevde att F7 har lite starkare mid och inte lika djup bas som A7X (men fortfarande en fast och bra bas utan bumlighet), så för att trivas bättre fick jag ställa om rums-eq lite grand på monitorerna och höja både bas och diskant lite. F7 är en trevlig bekantskap med den fina detaljupplösningen som jag känner igen från andra modeller - så den ger mycket välljud för pengarna. 🙂

I princip samma förhållande när det gäller skillnaden mellan F5 och A5X.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen expert på monitorer men tänkte att jag ändå kunde bjuda på lite input..

Jag testlyssnade ADAM F5 och jämförde med ett par KRK RP5 som ligger strax under i prisklass. Jag upplevde ADAM-monitorerna som mer grumliga och inte lika klara i basen som KRK. De senare kändes mer avslöjande och osmickrande medan ADAM-monitorerna kändes aningen mer förskönande.

Det var mina fem ören.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...