Jump to content
Annons

Skivbolag piratkopierar också


spaceman

Recommended Posts

Annons
denton (oregistrerad)

Läste i ett annat forum att en kille i det forumet hade tagit kort på sin box med Friends DVD:er och nu har de stora netbutikerna här i sverige snott hans bild och lagt ur på sina hemsidor som info över just den DVD boxen

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?act...=122856&forum=7

EDIT: lade till länk

Redigerat av denton
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe....tittar man noga på dom båda bilderna så står det för det första "Vänner" på DVD:erna i boxen på Discshop och "Friends" på killens foto. Dessutom är "dörrarna" olika öppna om man tittar på färgerna på DVD:erna så det blir nog svårt att bevisa....

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vadå? Personen i fråga har ju kvar sina bilder på sin dator. Det är ju inte stöld då.

nej, det är sant.

det är ju mer en fråga om ett jävla hyckleri, ifall man från skivbranchens sida gnäller över piratkopiering och stämmer folk. samtidigt så tycker man att det är ok, att piratkopiera fotografier.

fast det behövde jag ju egentligen inte ens skriva.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Men vadå? Personen i fråga har ju kvar sina bilder på sin dator. Det är ju inte stöld då.

nej, det är sant.

det är ju mer en fråga om ett jävla hyckleri, ifall man från skivbranchens sida gnäller över piratkopiering och stämmer folk. samtidigt så tycker man att det är ok, att piratkopiera fotografier.

fast det behövde jag ju egentligen inte ens skriva.

Inte?

Pluffo tycks ju mena att det är ok för skivbolagen att gnälla samtidigt som dom själva skiter i upphovsrätten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig bara förtydliga. Mitt inlägg använde sig av en retorisk metod som den gamla geten Sokrates använde flitigt och var något av en instiftare av.

Stefan E: Jasså. Upplys oss lata och förslappade som inte orkar göra det arbetet själva 😛

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...