Jump to content
Annons

Problem med Yamaha HS80M - Konstant brus [Löst]


Delfiero

Recommended Posts

Jag har just skaffat ett par av dessa skönheter. Jag kopplar monitorerna till mitt Apogee One-ljudkort via en XLR-kabel. Det som händer då är att det uppkommer ett konstant brus, oberoende volymen via ljudkortet. Även om ljudet är helt av låter det. Det är inte direkt ett lågt brus heller.. Är något orolig, vore ytterst tacksam för hjälp!

Redigerat av Delfiero
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag fick ett liknande problem med mina 80s. Jag löste det genom att dra en skarvsladd från ett annat eluttag i lägenheten, då jag innan försörjde dem via samma uttag som dator och allt annat. Det löste problemet helt för mig, ganska galet, men det funkade 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Om du använder en jordad kabel som sitter i ett uttag som går på en annan fas än det som datorn sitter i så ska det nog funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett liknande problem med mina 80s. Jag löste det genom att dra en skarvsladd från ett annat eluttag i lägenheten, då jag innan försörjde dem via samma uttag som dator och allt annat. Det löste problemet helt för mig, ganska galet, men det funkade 🙂

Jag testar det, jag har nämligen det exakt så som du hade det 🙂 tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste det problemet? Nyfiken på om det var samma issue som jag hade 🙂

Ehm.. det blev mindre brus men ingen större skillnad dessvärre.. :/

HEJ. JAG ÄNDRADE TITELN SÅ DET INTE SER UT SOM DU SKRIKER..

..För det gör du väl inte? 😉

Det har du rätt i Lundin 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är kontakterna jordade i rummet där du har monitorerna? Hade samma problem som du, ibörjan var det inga störningar alls. Sedan började och blev bara värre o värre tills det var mer eller mindre permanent. Varför vet jag inte man jag lät jorda kontakterna och så försvann problemet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixade problemet genom att sänka volymen via själva monitorn och öka via ljudinterfacet. Resulterade i försumbart brus!

Gött!

Släng gärna dit ett [LÖST] i rubben också så kanske andra kan få hjälp av den här tråden 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur man ändrar rubriken :/ #tekniskthandikappad

Gå till första inlägget, klicka på "Redigera"-knappen (till vänster om "Multicitera"-knappen), välj "Visa full redigerare" and you're good to go 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...