Jump to content
Annons

Ljudkort?


skybeck

Recommended Posts

Hej!

Jag vill ha lite goda råd ang. ljudkort.

Jag och några polare bygger nu i dagarna upp en liten studio och känner att ett schysst ljudkort (tillskillnad från skiten som sitter i burken nu) vore på sin platts.

I studion finns det förtillfället 2 mickar 1 gitarre och 2 synthar, men tanken är ju att mer kommer att kopplas in framöver.

Mixern är av typen Soundcraft 400b 16-kanalers.

Jag vill kunna spela in på flera kanaler samtidigt i Cubase från mixern in till ljudkortet, alla 16 kanaler kommer det aldrig att behövas spela in samtidigt dock =) ... men kanske 4;a i alla fall.

Vilket tycker ni man ska sattsa på? Bra Ljud... låg latency... och många ingångar är väll det jag värderar mest kanske... gärna ett ljudkort man kan pilla på från framsidan av burken också kanske, av bekvämliga skäl.

Vill också lägga till att jag har ett vanligt enkelt jobb och har därför inga miljoner att lägga ut på ett ljudkort =) ...

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller varför inte E-mu 1820. Musikbörsen kör en drive nu. 8 in/ut, mic-uttag, breakoutbox. Verkar rätt lik 1010LT men man slipper kabel-hänget bakom datorn. Jag kan dock inte uttala mig hur bra kortet är. Jag beställde i går och ska få det på torsdag. Men så länge jag gått o klämt på det här inköpet o läst miljarder med forumtext så vore det väl f-n om jag inte skulle bli nöjd (hoppas).

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller varför inte E-mu 1820. Musikbörsen kör en drive nu. 8 in/ut, mic-uttag, breakoutbox. Verkar rätt lik 1010LT men man slipper kabel-hänget bakom datorn. Jag kan dock inte uttala mig hur bra kortet är. Jag beställde i går och ska få det på torsdag. Men så länge jag gått o klämt på det här inköpet o läst miljarder med forumtext så vore det väl f-n om jag inte skulle bli nöjd (hoppas).

/Jimmy

Kan bara instämma, E-mu 1820 el 1820m mycket ljudkort för liten peng! 😄 1820m har desutom MYCKET bra AD/DA omvandlare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...