Joel B Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 (edited) LÅTNAMN: Bubble Bobble Reskin Theme ARTIST/GRUPP: Joel B GENRE: Strutt? LÅTLÄNGD: 0:56 KOMPOSITÖR: Joel B PRODUCENT: Joel B EV. MEDVERKANDE: - INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 1,29 MB STATUS: Typ färdig.... LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag NY VERISION! Lite pill med volymer, bas och trummor. Bytte till geocities dessutom. Alla kommentarer tas emot med glädje Edited March 13, 2005 by Joel B
RinCls Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 (edited) Låter ju jättemysigt! en 4a. Edited March 13, 2005 by RinCls
Haunted-Mansion Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Shit pommes frites Bubble Bobble = guldmedalj Grymt! Bäst! Trodde jag var ensam i hela världen om att bry mig om den här för mig kult grejen men tydligen inte.
ifransson Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Jaaa, mera glad "hiss-musik" 😉 : The happy people Och mera saxofon 🙂 : Take a trip Vad är det gjort med (sequencer etc)? 😕
Joel B Posted March 13, 2005 Author Posted March 13, 2005 Jaaa, mera glad "hiss-musik" 🙂 :The happy people Och mera saxofon 😛 : Take a trip Vad är det gjort med (sequencer etc)? 😄 Sequencern är Cubase SX 1. Pluggar är Sampletank 1, Sampletank 2, Mda Piano och Battery(1). Ska ta en titt på dina kreationer, ifransson. Spelutvecklaren jag jobbar med har tyvärr dissat låten, så nu vet jag inte vad jag ska göra av den... Får väl hamna i nån slags "spelmusik-demo" framöver. Joel
Brynolf Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Askäck låt! Men vari ligger kopplingen till Bubble bobble? Känner inte ign melodin alls... 😛
Joel B Posted March 13, 2005 Author Posted March 13, 2005 Askäck låt! Men vari ligger kopplingen till Bubble bobble? Känner inte ign melodin alls... 😛 Jo, kopplingen ligger i att jag jobbar med en grupp spelutvecklare som gör ett "reskin" av spelet och jag skrev den här låten för detta ändamål (vi kunde ju inte använda originalet). Tyvärr så kändes låten inte tillräckligt "in game" betonad enligt en av de andra så nu vet jag inte vad jag ska göra av den. 😄 Se gärna hemsidan http://www.stimunation.com Joel
Recommended Posts