Andréas Hall Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Hallå Jag ska hjälpa en kompis med att spela in olika talspår till hans firmas telefonväxel. Formatet ska vara PCM Encoded, 16 bit, at 8000Hz. Är helt novis på Logic, men har hittat hur man kör ut filerna i PCM osv, men är osäker på hur jag vet att frekvensen är ca 8000Hz. Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur jag säkerställer att talet ligger runt 8000Hz? Tar tacksamt emot all hjälp Mvh Andréas
kardo Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Läs lite här http://globalmusix.com/m/articles/view/R-stegenskaper
mickestrang Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 obs talet ska inte ligga kring 8kHz utan samplingsfrekvensen ska vara 8 kHz
Claes Holmerup Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 obs talet ska inte ligga kring 8kHz utan samplingsfrekvensen ska vara 8 kHz ...annars får man sätta någonting rejält i kläm... 😉
Andréas Hall Postat 2 november 2012 Trådstartare Postat 2 november 2012 Grymt! Tack så mycket för info, kom också på att det inte rörde sig om 8000Hz på talet 🙂 Är man rookie så är man 🙂 Återigen, TACK Mvh Andréas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.