Jump to content
Annons

M-Audio Fasttrack och GT Player Express


northpaw

Recommended Posts

Funderar på ljudkortet M-Audio Fasttrack. Det har ingång för mick eller instrument (gitarr), och det finns en medföljande programvara (GT Player Express) som simulerar ett antal gitarrförstärkare. Lagom nivå för mig.

Men jag har en fråga, som min musikaffär inte kan svara på. Jag undrar om man kan spela in sin gitarr som en ljudfil, och sedan i efterhand köra filen genom GT Player Express för att applicera det sound man vill ha.

Jag har läst GT-manualen utan att fatta ifall detta funkar. Är det någon som använt programmet, och som kan berätta hur det fungerar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Jag har en splitterny M-audio Fasttrack USB framför mig, vilket sammanträffande!

Nej, seriöst, jag är ingen proffesionell producer direkt, men jag kan försöka svara på din fråga, så gott jag kan.

Du kan spela in ljudet direkt i t ex. Guitar tracks pro (personlig favorit), cubase etc. och sedan lägga på GT player express efttekterna, som VST skit. Men problemet är att det programmet är helt jävla värdelöst! För det första, är det ingen fullversion, för det andra är det verkligen jättedåligt, och för det tredje, är det ingen fullversion!

Själv kör jag stabila exemplar av Amplitube, real guitar, groove agent m.m. som verkligen äger!

Läxa: Köp inte Fasttracken för effekternas & programmets skull, köp den om du är ute efter ett enkelt sätt att spela in gitarr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...