Jump to content
Annons

Waves - varför så stor prisskillnad?


Kokanin

Recommended Posts

Hej alla!

Ni som har waves-pluggar känner till de erbjudanden och reklam-mail man får från dem. Valda produkter är ofta hårt rabatterade och man blir onekligen sugen att handla.

Men så kikar jag på Thomann. De är betydligt billigare än Waves själva (?).

Ex.

CLA Classic Compressors

Waves: $500 (ca 3 400 kr)

Thomann: 1 500 kr

Broadcast & Production Bundle

Waves: $1 600 (ca 11 000 kr)

Thomann: 5 500 kr

T.o.m. när waves kör 50% OFF är de dyrare än Thomann.

Varför är det så här? Jag blir förvirrad och får en släng av "det är för bra för att vara sant". Kan det vara så att Thomann har kvar kampanjprodukter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ingen aning om varför Waves kör så här, men det är fler än Thomann som har deras pluggar billigare. Jag köpte mina waves pluggar på waves universe som alltid är billigare än Waves själva och det funkade bra. Men jag fick också en släng av att det var för bra för att vara sant så jag mailade Waves innan och då sa dom att waves universe är en auktoriserad återförsäljare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det visar väll hur stor avance Waves har gjort de senaste 10åren. Det är ju som sagt först de sista 2-3åren priserna har gått ner enormt mycket på deras produkter vilket jag tycker är bra. Det har kommit många pluggar som har varit mycket bättre och billigare än deras motsvarighet. Dock finns det ju givetvis några guldkorn hos waves som jag själv inte skulle klara mig utan t.ex C4an

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om varför Waves kör så här, men det är fler än Thomann som har deras pluggar billigare. Jag köpte mina waves pluggar på waves universe som alltid är billigare än Waves själva och det funkade bra. Men jag fick också en släng av att det var för bra för att vara sant så jag mailade Waves innan och då sa dom att waves universe är en auktoriserad återförsäljare.

Jaså, Waves Universe är auktoriserad återförsäljare. Har mest hört att man ska passa sig för dem, men så är alltså inte fallet. Tack för infon!

Det visar väll hur stor avance Waves har gjort de senaste 10åren. Det är ju som sagt först de sista 2-3åren priserna har gått ner enormt mycket på deras produkter vilket jag tycker är bra. Det har kommit många pluggar som har varit mycket bättre och billigare än deras motsvarighet. Dock finns det ju givetvis några guldkorn hos waves som jag själv inte skulle klara mig utan t.ex C4an

Sant som du skriver. Sedan att de inte sänker på deras egna online-shop handlar kanske om stolthet. Eller om det är genomtänkt, för när jag hittar pluggarna till halva priset vill jag ju passa på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...