Jump to content
Annons

Sidechaina bara kicken i ADD så här gör man?

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag undrar hur man gör för att sidechaina basen mot bastrumman om man är nöjd med hur ett vanligt stereospår låter och funkar i ADD och inte vill göra en multioutput?

Typ för ett snabbt demoläge där det inte är så viktigt utan det duger med att ducka basen mot kicken och resten av setet får lira ungefär som det är.

Nån som vet?

Kör med Logic men det ska väl vara samma grepp oavsett vilken daw man kör med för det ska väl göras i ADD, så vitt jag tror i alla fall.

Redigerat av BurninSven
Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det man gör är att man gör ett spår till och kopierar midispåret från ADD och gör det till ett ADD multioutput istället för stereo och klickar i pilen på trumdel/instrumentet (i det här fallet bastrumman) nere till vänster om volymregeln samt solar och väljer output till en bus för det spåret (glöm inte att muta bastrumman på original

ADDn.) Ett wav spår verkar kunna sidechainas mot en bus.

Vänta det kommer en video snart

http://www.youtube.com/watch?v=XBg3Cgs6PK0&feature=youtu.be

Som sagt ett snabbt sätt och givetvis går det att krana EQ så det låter riktigt bra vilket jag inte gjort mig besvär med här.

Redigerat av BurninSven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.