Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tyvärr inte! Hade nog varit magiskt! Såg dem när de var på Arvikafestivalen för typ åtta år sen; bland de bästa konserterna jag sett!

• Gilla 1
Postat

Kraftwerk är coola! Gillar särskilt deras attityd: vi spelar vad vi vill, inte vad ni vill, och gillar ni inte vad vi spelar, så är det ert problem inte vårt.

Har tre plattor med dem. På vinyl – det ni! 🙂

• Gilla 1
Postat

Jag såg dem, och som helhetsupplevelse var det mycket bra. Många har problem med Kraftwerk, men det handlar nog om vilka förväntningar man har på livemusik. Eller "live"musik kanske man ska skriva här.

Rent musikaliskt så gav det kanske inte den största kicken, där fanns det andra som imponerade mer, Feist exempelvis - sicken grym kvinna/låtskrivare/gitarrist.

Postat

Kraftwerk är coola! Gillar särskilt deras attityd: vi spelar vad vi vill, inte vad ni vill, och gillar ni inte vad vi spelar, så är det ert problem inte vårt.

Har tre plattor med dem. På vinyl – det ni! 🙂

Respekt! 🙂

Postat

Jag såg dem, och som helhetsupplevelse var det mycket bra. Många har problem med Kraftwerk, men det handlar nog om vilka förväntningar man har på livemusik. Eller "live"musik kanske man ska skriva här.

Det är det som bra med kraftwerk, de skruvar om hela konceptet med konserter och musik överlag. Det är obekvämt för folk som vill att det ska vara som det alltid varit 🙂

Eller som Valle skrev "vi spelar vad vi vill, inte vad ni vill, och gillar ni inte vad vi spelar, så är det ert problem inte vårt."

• Gilla 1
Postat

Jag får väl skryta lite med att jag har Man Machine, Computer World och den senaste The Mix i tyska versioner på platta...De ni.. 😑

Postat

Jag brukar faktiskt låta mig inspireras en del av Kraftwerk när det står still på kreativitetsfronten vad gäller alla olika gitarrelaterade projekt man har näsan i. Det finns en minimalistisk ådra jag ständigt behöver bli påmind om.

Postat (redigerat)

Var där och offrade stora delar av Miike Snows konsert för att få en bra plats precis framför "mixerbordet" vilket betyder att jag såg 4 låtar av Miike Snow och var på plats på Flamingoscenen ca 40 minuter innan Kraftwerk började spela. Tacksamt nog hördes Miike Snow bra även framför Flamingos scen.

Var på min första Kraftwerk "konsert" nu under Way Out West. Hade tänkt hoppa över WOW i år men när jag såg att Kraftwerk skulle spela köpte jag tredagarspass direkt. För mig som bor på västkusten kommer jag inte att få se Kraftwerk någon annan stanns för under 2000 kr. Såg allt innan Kraftwerk som förband men var oftast possitivt överaskad över "förbanden".

Nu åter till ämnet. Kraftwerk levererar inte en tradionell konsert utan något som mer kan liknas vid en "installation" eller "multimedia upplevelse" för någon traditionell konsert är det inte med mina mått. Inget mellansnack, inte ens tack mellan låtarna (trodde att Rammstein var extrema fram tills jag såg Kraftwerk). Det enda som Kraftwerk (Ralf Hütter) sade till sin publik var "auf wiedersehen, see you next time". Upplever ljudet som det bästa under hela WOW med undantaget ca 1/3-del in i spelningen då basen blev väl kraftig för att avta mot slutet av framträdandet. Det är första gången som jag sett 3D-teknik användas under liknande former och det är första gången det är en sådan markant skillnad på Way Out West och dess publik. De två föregående dagarna bestod publiken till största del av yngre förmågor. Under Krafwerk var publiken till största del en bra bit över 40 år och väldigt artig som publik. Tänker mig lite hur en Japansk publik beter sig och väntar med att "störa" till efter det att musiken tystnat för att visa sin uppskattning. Jag är mycket glad över att ha fått tillfälle att se Kraftwerk framföra sin alster, även fast jag inte är en hängiven fan av just Kraftwerk och kan rekommendera alla som gillar att se live musik att också se och höra Kraftwerk "på riktigt".

Redigerat av Implasticyde

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.