Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag spelar in audio i mitt Cubase 5 så kommer det inspelade ur synk.

Jag spelar in helt i takt. men när jag lyssnar på det låter det bajs. Så har det inte vart innan. det är något som har kommit nu!?

Har provat att lattja lite med latencyn men inget hjälper. Jag har ett Motu 828mkII. Det har som sagt funkat kanon innan, men nu så har det ballat ur....

Någon som vet bot på detta, eller måste jag installera om hela skiten?

Annons
Postat

Har hittat felet....

Jävla konstigt. Det försvann när jag tog bort iZotope Ozone 3 från masterbussen.

Man borde ju kunna köra med den på mastern utan att hela skiten ska fucka upp sig tycker man ju.

Någon som har någon idé om hur man kan ta sig runt detta?

Postat

Du kommer inte runt pluggars egen latency, så enklast är om du skippar pluggen medan du spelar in och bara använder den när du mixar (eller att du använder en mindre krävande plugg vid inspelning, om du känner att du måste ha den), men på deras hemsida finns annars tips om hur man minskar pluggens latency: http://www.izotope.com/support/portal/index.php/kb/article/103 .

Postat

Har hittat felet....

Jävla konstigt. Det försvann när jag tog bort iZotope Ozone 3 från masterbussen.

Någon som har någon idé om hur man kan ta sig runt detta?

Ja, det där är trist! Jag brukar ha Ozone och andra pluggar på mastern, men stänger av dem (det räcker tydligen inte att bypassa) när jag ska spela in nåt.

Postat

Det gick att fixa genom att gå in på Options i Ozone och där klicka i Delay Compensation. Funkar kanon nu 🙂

Postat (redigerat)

Måste testas!

Finns det nån nackdel med Delay Compensation, iom att alternativet inte är förvalt?

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.