Jump to content
Annons

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)
Postat

Nu är det såhär att jag lyssnade ihgenom gammalt alster men stannade upp, då jag hörde mitt feta dröm gitarrljud.

Nu har jag ju det iställt å färdigt,men vill återanvända soundet i nya produktioner. Hur gör jag lättast. Kan jag importera spåret eller kan jag helt enkelt kopiera spåret oxå?

Nytt spår är ju cmd+alt+n

Men om jag vill skapa nytt spår med den perfel´kta ljudblden från det spåret -hur gör jag.

En fråga till:

Varför går det inte att exportera EZtrummorn(ofta har man mixat dom så bra att man vill kunna använda samma sound i fler låtar). Hur gör jag som lättast?

Var en tid sen jag var borda fr musikskapandet, så ni får uräkta mina kanske enkla frågor. Men ni här vet grymt mycket.

Tack för att ni finnS å inte dömer en om man verkar korkad...

Annons
Postat

1. Spara inställningarna som Chanel Strip Settings , För jag antar att du inte vill återanvända själva riffet utan enbart soundet .

2. Samma som ovan.

Alternativt :

I Media-browsern ( I Logic ) kan du importera spår från andra projekt in i nya projekt genom att klicka på Låtens Logic fil och sedan välja vilka kanaler du vill importera med eller utan effekter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.