Myrli Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 En hyllning till Gävle IF 😄 LÅTNAMN:GiF ARTIST/GRUPP:Anders Myrli GENRE:Fotbolls låt LÅTLÄNGD: 2:34 KOMPOSITÖR:Anders Myrli / Mickael Magnusson PRODUCENT:Anders Myrli EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4,7 mb STATUS: Demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
karl Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Att ens kommentera texten vore döden för en Hammarby:are men låten ger mig tidiga Simon & Garfunklevibbar 😄 3 straffar för låten 4 Självmål för texten
hammagrella Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Hmm, det här är ett bra exempel på hur konstigt det har blivit med galluparna i demoforumet; ska man rösta på låten eller om man gillar fotboll eller hockey? 😄
MusicGene Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Det går nog inte att göra bra låtar om sport. Undantaget är ju aftershaves "bara sport" givetvis. Kanske Ciao ciao italia med musikvideon också kvalificerar sig 😎
hammagrella Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Det går nog inte att göra bra låtar om sport. Det finns några få undantag; "Volleyboll Molly" med Torsson, "Målvakt i Winnipeg Jets" med Blomman och "Guld i USA" är väl en okej fotbollslåt om än uttjatad.... (Eller varför inte "Pingpong song" eller "Bara en boll" med Hammagrella.... 😎 )
Guest piggtrött Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Caliban Allstars - Nå skal de faen meg få Norsk huliganmetal
tomazopantera Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Passa på att hylla Gefle nu... Ett mer nederlagstippat lag än Gif får man nog leta länge efter...
Håkan Ekberg Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Jag är ingen GiF-fan eller fotbollsfantast för den delen heller, är väl HBK:are, om nått. Kan inte rösta då jag inte är någon hockeyfantast heller. 😲 Men låten är ju rätt klämkäck iaf. 😆 Håkan
Fredrix Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Gillar musiken och melodin i sången, men som fotbollslåt? nja... Sportlåtar har en förmåga att skjuta sig själv i foten eftersom texterna blir så töntigt förutsägbara att det hyllade laget bara skäms 😏 fast jag tror låten skulle fungera som nåt annat än sportlåt för melodin sätter sig 😠
Vallhagen Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 Myrli! Bytheway: En 11-manafotbollsplan får vara max 90 m bred, och måste vara min 90 m lång! **
Myrli Posted March 8, 2005 Author Posted March 8, 2005 Myrli! Bytheway: En 11-manafotbollsplan får vara max 90 m bred, och måste vara min 90 m lång! ** Haha.. 😕 ok tack för den upplysningen.. Det ska jag kommaa ihåg 😛 //AEM
Recommended Posts