Modern Rockstar Postat 16 juli 2012 Postat 16 juli 2012 Tja! 🙂 För att göra det kort och enkelt: Har gjort automation av bpm:en (ökning) för att göra en "build-up" till en refräng. automationen håller på i 8 takter och toppar 800bpm och refrängen börjar på takten efter den 8:e och ska vara orginalet av låten som är på 126 bpm. Automationen är inte problemet, utan problemet är att jag inte kan gå tillbaka från 800bpm till 126bpm utan att undvika det där "wooosh" ljudet. Hoppas ni fattar frågan och att ni i så fall kan berätta hur man kan göra! Tack 🙂
Modern Rockstar Postat 16 juli 2012 Trådstartare Postat 16 juli 2012 "wooosh"? Eftersom att det inte går att lägga sänkningen på 126bpm mitt under 800 utan man måste lägga den lite efter eftersom annars försvinner automationspunkten man gjort. I och med det så blir det en brant stege från 800bpm till 126bpm och med ljudet på den där sänkningen så blir det som ett "fall-ljud(?)". Vi säger att jag har en takt, takt nr 1 för exempel. och sen efter, takt 2, vill jag ha i 126 bpm. Kan man göra det utan att behöva göra en stege från takt 1 till 2. Utan istället ha en skarp linje istället för stegen. Förstår att det måste vara krångligt att förstå haha 😛
patfred Postat 16 juli 2012 Postat 16 juli 2012 Förstår precis vad du menar och har Ingen jättebra lösning men den enda jag vet är att zooma in så mkt det går exakt där man vill att automationen ska sluta och sen göra ett så rakt "stup" som möjligt. Har faktiskt också funderat på om det finns nån annan lösning men aldrig förmått mig att fråga så är det mån som vet så berätta gärna 🙂
patfred Postat 16 juli 2012 Postat 16 juli 2012 Alternativt är att gå in på automation-settings sätta på "ask" och sen göra din automationen så som du vill ha den, sen kopierar du din "loop" eller vad du nu har och när den frågar om du vill kopiera automationen trycker du bara nej...
Modern Rockstar Postat 16 juli 2012 Trådstartare Postat 16 juli 2012 Alternativt är att gå in på automation-settings sätta på "ask" och sen göra din automationen så som du vill ha den, sen kopierar du din "loop" eller vad du nu har och när den frågar om du vill kopiera automationen trycker du bara nej... Det där lät som om det skulle kunna vara något, måste testa det! Tack för svaret 🙂
Miklo Postat 17 juli 2012 Postat 17 juli 2012 Varför automatiserar du main tempot till 800! Bpm? Kan du inte bara ändra hastigheten på det du vill ska spelas upp så snabbt?
Modern Rockstar Postat 18 juli 2012 Trådstartare Postat 18 juli 2012 Varför automatiserar du main tempot till 800! Bpm? Kan du inte bara ändra hastigheten på det du vill ska spelas upp så snabbt? Jag försökte göra på endast dem två spåren som skulle automatiseras (stavning?) men hittade inte på hur man kunde göra det? så därför fick det bli main tempot
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.