Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej alla!

Efter en lång tids musikproducerande på en vit iMac från sena 2006 har jag fått nog av "system overloads" och annat kreativiteshämmande strunt. Efter en tids fundering och överläggning har jag nu beslutat att en ny MacBook Pro kommer utgöra den välbehövda uppdateringen i min hemmastudio.

Mitt beslut som till en början gick oväntat smidigt fick dock en snabb vändning när jag tog mig en titt på MacBookens portar; inget stöd för FireWire. Det är nämligen så att jag är en mycket nöjd ägare av Apogees Duet ljudkort (första generationen). Problemet som uppstått är att ljudkortet använder sig av den numera avskaffade standarden FireWire 400. Jag kommer helt enkelt inte kunna använda min Duet till min nya dator.

I mörkret skymtar jag dock en strimma av ljus och lycka. Jag har en teori och en förhoppning om att dilemmat skulle kunna lösas men jag behöver er värdefulla hjälp här på forumet för att få det bekräftat.

Om jag köper denna http://www.belkin.com/thunderbolt/ . En fantastisk adapter som förvandlar thunderbolt-porten till 9 nya portar, bland annat en mycket eftertraktad port för FireWire 800. Kommer jag med en simpel kabel som konverterar FW400 till FW800, och denna thunderboltadapter, kunna använda mitt ljudkort? Det blir som en kedja av två adapters; FW400->FW800->Thunderbolt->Techno och lycka! Vad tror ni kunniga forumskamrater där ute om detta?

Tack på förhand för all typ av hjälp,

LOVE&TECHNO!

/Anton

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad jag förstår så ska TB fungera klockrent.

Hastigheten går ju på lägsta hastighet dock (FW 400) i ditt fall.

Ser verkligen fram emot den där grunkan, då kan jag koppla in mina externa diskar på ett fin fin sätt. Ska själv uppdatera med ny burk (PC dock) med Thunderbolt port. Blir bra det här hoppas vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...