MathiasHansen Postat 4 juli 2012 Postat 4 juli 2012 Hej jag använder cubase 5 med en massa schyssta pluggar men jag skulle vilja kunna använda ljuden i min hårdvarusynth för inspelning men har inte en aning om hur jag ska få det att fungera? Synthen, en microkorg kör jag genom ett tascam externt kort. Naturligtvis genom midi gångarna. I cubase ser jag att vu mätaren reagerar men inget ljud hörs? Microkorgen är tillagd som en extern midi enhet men ändå vill det inte fungera. Det fungerar dock att använda microkkorgen med mina pluggar men det är ljuden i korgen jag vill ha in på spår. Hur ska jag bära mig åt egentligen? Väldigt tacksam för svar! 🙂 Mvh Mathias.
Gäst Postat 4 juli 2012 Postat 4 juli 2012 Syntens audio out till ljudkortets audio in. MIDI skickar inte ljud.
hegobald Postat 4 juli 2012 Postat 4 juli 2012 Precis som Berg säger.. Och din kommentar "Synthen, en microkorg kör jag genom ett tascam externt kort. Naturligtvis genom midi gångarna." är enligt mig inte narturligt! Då blir ju synthen inget annat än en MIDI controller.. Det skulle ha stått "Synthen, en microkorg kör jag genom ett tascam externt kort. Naturligtvis genom audio utgångarna." Då hade det blivit rätt! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.