Jump to content
Annons

Macbook Pro kontra Macbook Air till Traktor


Oakar

Recommended Posts

Hej! Tänkte införskaffa mig en macbook av något av de ovanstående alternativen. Problemet är att jag inte har lust å slänga ut hur mycket pengar som helst. Sitter på en Imac hemma nämligen.

Tanken är egentligen bara för att kunna ha till traktor, Logic pro lär ju inte funka på en Air. Någon som kör traktor på en Air, pallar den det utan att det laggar?

Thnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Traktor kommer definitivt att rulla på en Air, Logic likaså. Med Logic handlar det ju lite om vad du vill göra dock.

Göra en mixtape i Logic? Jajemen! Spela in Skrillex nya super-hit med 46 synthar och 564 spår? Kanske inte.

Skulle varmt kunna rekommendera MB Air då den är så fruktansvärt lätt att ha med sig. Efter att ha turnerat med min MB Pro 13" så skulle jag inte må dåligt av att slippa de extra kilon som den drar på.

Senaste Traktor kör jag f.ö. på en gammal trött MB Pro 13" från -09 utan problem, och MB Air är bra mycket snabbare än den, framför allt den senaste!

Link to comment
Dela på andra sajter

Air är ju mycket smidigare, men jämfört med nya retinaskärmen på MBP:n så är bilden ju ett skämt.

Visserligen, men du behöver nog inte riktigt den upplösningen om du bara skall titta på Traktor som nog kommer se ut som ett uppskalat helvete på den skärmen. FCX ser för närvarande ut som en påse skridskor på den skärmen kan tilläggas.

Sedan kostar ju den datorn ungefär det dubbla.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Herrejösses en gura både väger mer och tar väsentligt mer plats hur lite ska det va nu för tiden. Köp den macbooken som du har råd med och som pallar det du vill göra, att nån av dom eventuellt skulle vara för tung och skrymmande att ta med sig det blir ju nästan larvigt som argument.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

MB air är ju stört stark... det som du borde oroa dig för är ju egentligen diskutrymmet 😛 Om jag var du skulle jag ha all musik som jag vill lira på själva datorn och sen ha typ logic ljuden och projekten mm. på en extern 🙂 MB air blir det för min del iaf 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tänkte införskaffa mig en macbook av något av de ovanstående alternativen. Problemet är att jag inte har lust å slänga ut hur mycket pengar som helst. Sitter på en Imac hemma nämligen.

Tanken är egentligen bara för att kunna ha till traktor, Logic pro lär ju inte funka på en Air. Någon som kör traktor på en Air, pallar den det utan att det laggar?

Thnx

Köp begagnat. Finns en hel del att välja och vraka bland på blocket. Vill du inte köpa begagnat och vill ha en arbetshäst, köp MacBook Pro. Vill du ha en så lätt dator som möjligt där prestandan inte är det viktigaste. Köp MacBook Air.

Gällande CPU+RAM-prestanda rekommenderar jag Geekbench för att jämföra Mac-datorer med varandra.

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...