Jump to content
Annons

Varningsmeddelande i PT9 pga strömdippar?


Recommended Posts

Har precis flyttat in prylarna i nya studion. Igår riggade jag upp allt för en truminspelning, fem kanaler, för att kolla hur rummet låter. Inga problem (jag brukar köra upp till 16 spår med diverse pluggar på utan att CPU'n klagar), rummet låter SJUKT bra, och allt är frid och fröjd. Sen dyker en polare förbi, så vi jammar lite och beslutar oss för att spela in lite idéer, men då skiter sig allt. Efter att ha kopplat in en stärkare och mickat upp den på en sjätte kanal stannar PT strax innan två minuter har gått. Hela tiden. Vi gjorde väl en sju åtta försök. Ingenting. Jävla skit, nåt måste ha hänt med datorn tänker jag. Efter att han har dragit testar jag micka upp trummorna med 10 mikrofoner och testar spela in. Inga problem, körde in typ 20 minuter utan några problem alls.

Då tänker jag att det kanske är nåt knas med strömförsörjningen i uttaget jag använder; att det inte lyckades leverera när stärken också kopplades in... Är det nån som varit med om nåt liknande?

Edit: jag får upp DAE, can't get audio from driver fast enough...-meddelandet.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Spelar du in till din interna hårddisk?

Jag spelar in på en extern firewiredisk som jag daisychainar med mitt ljudkort. Det brukar fungera klockrent. Om jag dock gör för mycket saker samtidigt på min externa disk, t.ex. för över filer från min interna samtidigt som jag spelar in i PT, kan jag få det felmeddelande du nämner.

Det kan vara så att din hårddisk börjar bli slö. Vet inte om du lirar Mac eller PC, men du kan testa att defragga hårddisken och använda dig av andra diverse metoder för att "städa" hårddisken en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...