Jump to content
Annons

Lacka konturer på min Ibanez Iceman

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)
Postat

Har en helsvart med tunna tunna vita konturer som jag vill lacka så att den får sig en "lyftning". HAR ett fint sandpapper och maskeringstejp. Men kom på att det finns kanonbra lack färger till bilar på Biltema,mekonomen m.fl bil affärer, Det borde gå att maskeringstejpa ,sandpappra försiktigt och spreja på billackeringsfärg och sen bara låta det torka. Visserligen jämnt och försiktigt några ggr. Tänkte först grunda med en vit färg och sen köra med en riktig silver/krom lack. Tänk er P.Stanleys gura. Helst skulle jag vilja ha en riktig lackerare göra ett heljobb på den i grönt med vita stjärnor á lá J.(gitarrist i gamla White Zombie).

Klart snyggast hade vart å haft en pärlemokant runt kroppen,men det e ju å glömma

Ska jag köra på eller? Det e ju bara ett kantjobb å inget helprojekt. Dock är jsg nogrsnn, Köpte den för 3 papp så den e ju ingen dyrgrip. Modellen heter Ibanez Iceman ADX120 men åer för jävla fett.

Ska jag tejpa å spreja med billacksfärgdirekt ksndke, det borde ju gå. Men kanske måste slipa litegrann för att färgenska sätta sig ordentligt?

Att en kant göra så¨mycket....

post-30951-0-51322500-1336865148.jpg

Annons
Postat

Kan inget om att lacka gitarrer så kan inte hjälpa dig där.

En häftig "målning" jag skulle vilja pröva är denna jag hitta på tuben:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.