Jump to content
Annons

Skaffa djup till "Chillstep"


skydrumz

Recommended Posts

Hej har hållt på med Fl studio i ett par månader och gör just nu en chillstep låt.

Det är mest en "preview" så länge.

http://soundcloud.co...death/chillstep

Det jag tränar på just nu är mix, eq (få ett djup i låten), eftersom det är viktigt i chillstep (melodic dubstep)

I denna har jag lagt till reverb och delay fast inte mixat volumen. Men ändå känner jag inte att det finns en djup atmosfär...

http://soundcloud.co...p-mastered-test

Vilka fler "saker beövs" (helst sånt som medföljer flstudio)

OBS! Jag vet att det låter lite tamt men jag håller på att fixa fler och grövre sounds 🙂

Länka gärna någon bra artikel eller tutorial om melodic dubstep eller chillstep som kan vara till hjälp för någon som är nybörjare. (Hur man får fram ett djup) eller kort sagt: Grunderna för att göra en komplett låt.

Tack för mig! Hoppas ni förstår min svamliga text 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sorry, såg den här tråden förr men hade inget värdefullt att komma med på just den här frågan, lite knepig att svara på tyvärr! Känns lite som typ "hur gör jag bättre chillstep?" vilket är en väldigt bred fråga, och det bästa jag har att komma med är väl träning. Har tagit mig nästan 10 år att jobba upp dom kunskaper jag har idag, och jag kan inte direkt föreslå någon genväg till ett bättre sound tyvärr. Mest träning, envishet och kreativitet som gäller! Och, såklart, så är det ju alltid bra att kolla många tutorials eller liknande på YouTube 😉

Vad det gäller andra forum så har jag aldrig personligen kännt att jag har behövt bli medlem nån annanstans, eftersom folk generellt verkar ha ganska ok koll på studioteknik här, jämfört med ren bullshit jag har hört på vissa andra ställen.

EDIT: Borde väl också påpeka att då är det för mig personligen det har tagit 10 år, andra kan ju lära sig på mycket kortare tid. Det är bara en personlig grej.

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...