Chale Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Godkväll! Det jag försöker göra nu är att spela in exakt vad jag spelar på mitt keyboard rakt in på midi spåret. Jag använder Superior Drummer tillsammans med Cubase 5 och ett M-Audio keyboard. Jag vill lägga trummor exakt efter hur jag spelar, alltså inte klicka i varje not med musen. Men den vägrar lägga noten där jag vill ha den när jag spelar gitarr spåren. Den där "blåa linjen" stoppar det typ, så att noten alltid kommer där blåa linjen ligger. Alltså blir det helt fel. Hoppas ni förstår vad jag menar. Riktigt frustrerande problem. Ursäkta mitt fula inlägg men hjälp uppskattas verkligen! Med vänliga hälsningar Chale
Niklas J Blixt Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Stäng av Quantize funktionen, det står i manualen hur man gör. Eller så finns det säkert någon youtubevideo hur man gör:)
Gäst Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 "Den där blåa linjen" låter som om du har step programmering påslagen? Testa att klicka bort den funktionen.
Niclas Hallgren-Producent Postat 8 maj 2012 Postat 8 maj 2012 Quantize funktionen kan du stänga av på transportpanelen (F2) längt till vänster. Tror det är en knapp som det står "Q" på.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.