Jump to content
Annons

Saffire 6 USB>Cubase 5


KaptenHaddock

Recommended Posts

Tjo.

Har precis köpt ett ljudkort och satt in i en pc med Cubese 5.

Jag har precis startat programmet och kan det inte öht.

Har intentionen att göra det såklart, men jag skulle finna inspirationen snabbare om jag fick hjälp med mitt första problem

Jag saknar för tillfället monitorer (kommer) men kör med en vanlig reciver nu.

Men jag antar att allt ljud som ska ut från datorn går genom det nya ljudkortet nu?

Och när jag ska spela in, hur göra jag?

Finns det nån überbasic tutorial ni kan tipsa om?

MVH/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Idiotfråga:

jag har fått till så jag kan spela in nu, men vet ärligt talat inte riktigt hur, funkar varannan gång:)

Men hur som hur väljer jag vilken ingång jag vill spela in i från, jag skulle vilja spela in både gitarren och sång samtidigt, dvs ingågn 1&2 men får inte till det, vad har ja missat?

MVH/

Link to comment
Dela på andra sajter

på pdf eller?

MVH

Ja följer med programmet. där står det hur man ställer in cubase och hur man spelar in några spår. sen finns det böcker att låna på biblioteket(eller köpa) finns även på svenska, kan rekomendera detta då man lär sej vad man kan göra(och inte göra) utöver att spela in ett/flera spår

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Sen finns det böcker att låna på biblioteket(eller köpa) finns även på svenska, kan rekomendera detta då man lär sej vad man kan göra(och inte göra) utöver att spela in ett/flera spår

Ett bra litteraturtips som jag rekommenderar är Cubase 5: handboken 219 kr hos bl a AdLibris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt, ska beställa den pronto!

Gör't! 🙂

Tycker att den är otroligt pedagogisk och lättfattlig. I komplement med t ex Getting started och Bib...ehm..jag menar manualen så är det dunderlätt att köra igång.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Idiotfråga:

jag har fått till så jag kan spela in nu, men vet ärligt talat inte riktigt hur, funkar varannan gång:)

Men hur som hur väljer jag vilken ingång jag vill spela in i från, jag skulle vilja spela in både gitarren och sång samtidigt, dvs ingågn 1&2 men får inte till det, vad har ja missat?

MVH/

Du kan välja input till spåren i inspektorn till vänster. Det skall vara monospår, INPUT1_L och INPUT1_R tror jag ingångarna heter.

Cubase_LE-20090213-072219.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...