Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har sökt runt på forumet, men inte hittat nåt konkret...

På begäran av chefen har jag blivit ombedd att kolla upp möjligheterna med 2-kanalsinspelning, men jag är inte hundra över vilket program som är lämpligast. Han föreslog att vi skulle köpa en allt-i-ett-grunka som Midimusic säljer, men jag argumenterade hårt för dom utökade möjligheterna man får med en bärbar dator och "rätt" mjukvara.

Det viktigaste är enkelhet och ANVÄNDARVÄNLIGHET då mina kollegor med begränsad datorvana måste kunna använda grejerna.

Tänker mig följande setup:

Bärbar dator: PC med XP

Ljudkort: Externt Firewire

Audioinspelning: ?????

Kompletterande mjukvara: Amazing Slow Downer

Möjlighet att bränna direkt till CD

Vad tror Ni?

/wah-wah

Annons
Postat (redigerat)

Audacity ! . Enklare finns inte , det är dessutom utrustad med redigeringsmöjligheter , om man vill använda sig utav det. Och det är dessutom alldeles gratis. Finns att hämta på ett groteskt antal hemsidor på nätet.

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat

Om prioritet Nr 1 är enkelhet och användarvänlighet så skulle jag köra på en allt-i-ett box. Det blir ju dessutom billigare och förmodligen enklare att bära med sig.

Vilka möjligheter är det du behöver som inte finns i en sån box?

Bezzum (oregistrerad)
Postat

jag gillar wavelab, det e bara att köra direkt (med någon form av preamp innan) cd brännare till laptop kostar inget extern eller intern, du bör kunna byta den nuvarnade interna om den inte har bränningsmöjlighet, och om du bara har disketrev så kan du ju byta ut den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.