Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! 🙂

är inne på att köpa någon av följande interfaces:

M-Audio Fast Track C400

M-Audio Fast Track Pro

Prosonus FireBox

Har kollat på M-Audio Fast Track Pro ett bra tag och tänkt skaffa en men sen kom en kompis och sa han tänkt sälja sin FireBox, och nu såg jag C400 i Studio-tidningen, så vet inte riktigt vad jag ska satsa på.

Några tips?

M.V.H

Tobias

Edit:

Såg nu att jag lagt det i fel kategori. Ber om ursäkt för detta och hoppas någon mod kan flytta tråden.

Redigerat av Sandies90
Annons
Dorma (oregistrerad)
Postat

Satt på en firebox tidigare, mitt första externa ljudkort för musikproduktion. Kortet krånglade extremt mycket och det tog lång tid innan jag överhuvudtaget fick skiten att funka. Tillslut började rattarna att krångla och jag fick byta skiten, bytte då emot ett M-AUDIO Fast Track Ultra:

http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUltra.html

Kan rekommendera det oerhört mycket, inge krångel alls och det fungerar mycket smidigt. Köp! 🙂

Postat

Köp inte Fast track pro om du vill slippa bekymmer. Den har ett välkänt fel som gör att den tappar kontakten dvs det blir tyst även fast daw ger utslag. Kolla avids forum. Jag köpte den ihop med MP9 och det bara jävlas. Kommer nog att gå över till firewire.

Postat

Prosonus är körd, fasttracken också, någon som hunnit prova c400 eller 600. De recensioner som jag hittat verkar definitvt lovande.

Är det någon idé att byta upp sig från ett Line6 UX2 eller märker jag ingen skillnad alls ljudmässigt? Menar då förstås preamps och så.

C400 har ju förstås en del funktioner som skulle vara trevliga i sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.