Jump to content
Annons

Ny sida om reason !


rhythmical

Recommended Posts

Det gör jag gärna rhytmical, vill du/ni jättegärna att jag börjar denna vecka(så ni7vi ser att det blir nåt utav hela alltet) eller kan jag dröja lite? Har väl eg. inte fullt upp, men går i skolan på dagtid och på kvällstid surfar jag runt ;o

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...
skulle va kul om ni kunde berätta hur arbetet går och sådär 🙂

Kan väl bara säga att det rullar på, men att det är några tekniska saker som behöver lösas plus att vi vill ha en sida med ordentligt innehåll innan vi släpper den.

Och förresten, hjälp är fortfarande något som skulle uppskattas. (Mattis, hur går det med länkarna?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Man skulle kunna släppa sidan mer eller mindre direkt, eftersom en webbplats är ett "levande forum" som förändras ändå med tiden.

Design och funktionalitet kan man ändra under resans gång. Det blir annars så stort projekt och risken finns att "det aldrig blir av" p.g.a. de höga kraven du kanske har? Läxor och annat som kan sätta käppar i hjulet.

Vill bara hjälpa till att få igång projektet. Har varit med i några sådana tidigare och vet att ju fler kockar desto.. ja ni vet... Därför är det bra om du är ensam hövding, men att du självfallet lyssnar av andras idéer såsom att kanske bredda på webbplatsen med fler musikprogram framöver, bra länkar, FAQ, tips och tricks, lektioner på olika användarnivåer, sprida sin musik, bra att tänka på innan köp av etc etc...

Var inte rädd för att "misslyckas" för det gör du inte - det kan bara bli bättre med god vilja och med så många villiga skribenter och kunniga användare av Reason och andra program som kan höra till.

Låt oss alla fortsätta och brainstorma så blir det här säkert riktigt bra projekt...

Ja, det var bara några tankar på vägen...

Jag ställer gärna upp med designtips...

Förresten, det borde göras en undersökning på bandbredden... ja om det är fortfarande många som använder modem eller om "bredbandet" verkligen har slagit igenom... Detta påverkar nämligen designvalet och grafiktyngden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Esa>> Tack för inputen.

Med ett ordentligt innehåll menar jag inte att den ska vara "klar", bara tillräckligt innehållsrik för att göra den intressant, annars är risken att folk inte kommer tillbaka.

När det gäller bandbredden så ska sidan vara så "lätt" som möjligt. Enkelt, snyggt och funktionellt är ledorden.

Rythmical står för designen, kan mycket väl tänka mig att han vill ha lite åsikter om det han gör, men det är upp till honom.

Man kan väl säga att jag och rythmical är ensamma hövdingar, det funkar bra. Det vi skulle vilja ha hjälp med är just idéer och folk som vill hjälpa till att fylla sidan med innehåll, typ tutorials och sådant och ev någon moderator till forumet i framtiden om det behövs. Där tror i alla fall jag att det bara är bra med om det kommer från olika personer så man får bättre variation i det hela.

Det där med brainstormandet låter jättebra, finns jättemycket idéer, men fler är ju aldrig fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

självklart är det allt roligt och höra vad folk tycker.

Designen av sidan hade jag tänkt till störta del skulle vara kod. Bara för att man lättare ska kunna använda bilder om man t.ex skriver en tutorial och vill visa med

bild i ställe för ord.

Sen det här med hövdingar, kan väl säga att jag och philippe är som hövingar på olicka områden. I alla fall som jag har förstått det. Sen kan vi självklart påverka varandra med tips och så. Men själva skapandet styr vi själva över. 🙂

brainstormandet tycker jag med är jätte bra idé, sen kan man göra det på lite olika modeller. Vilken som passar oss återstår att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
nattvaktaren (oregistrerad)

Finns det egentligen något att säga om Reason som inte redan sagts?

Jag upplever generellt att Reason-tutorials ofta är ganska krystade och sällan tillför något. Det är liksom så uppenbart vad man kan och inte kan göra i Reason.

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det egentligen något att säga om Reason som inte redan sagts?

Jag upplever generellt att Reason-tutorials ofta är ganska krystade och sällan tillför något. Det är liksom så uppenbart vad man kan och inte kan göra i Reason.

Eller?

Nja, håller inte riktigt med. Jag brukar se reason lite som ett stort modulärt instrument, du kan ju faktiskt koppla och hålla på hur du vill. Jag stöter ofta på folk som inte har koll på ens en bråkdel av möjligheterna med programmet. Hur många tror du t ex använder sig av envelope follower funktionen i scream för att styra andra parametrar externt? Min gissning är att det är rätt så få som känner till den.

Sedan beror det ju på hurpass kunnig man är, jag brukar läsa tutorials inte för att lära mig, oftast kan man räkna ut det själv, utan för att få inspiration att testa nya grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jag stöter ofta på folk som inte har koll på ens en bråkdel av möjligheterna med programmet.

Tvivlar jag inte på.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Alltså fyller de sin funktion dessa tutorials...

Kanske kan bli till nytta för folk som inte orkar trycka på tabknappen av egen kraft, ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli´re nån reason sida eller? (Frågar jag utan att först läst hela tråden... 😉 )

Ja, efter många om och men ser det ut som att det kommer bli en sida snart. Till att börja med en lite mer provisorisk och statisk sådan, som kommer upp inom ett par veckor. Förhoppningsvis dröjer det sedan inte lång tid innan utvecklingen med "den riktiga" sidan är klar. Mer info kommer, men tills dess får ni gärna komma med förslag på vad ni skulle vilja läsa om, antingen här i tråden eller via pm till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Den riktiga sidan kommer komma upp fredag v.44 utan några om eller men. Thats it.

Jag sitter just nu och kodar forumet. Eftersom jag inte hållt på med php sen tidigare så blir det lite enklare versioner av applikationerna på sidan. Det vill säga många det funktioner som finns i detta forum kommer inte finnas till och börja med. Men det kommer det vill jag lova.

På tal om det Statiska sidan så bör den komma upp så fort som möjligt.

När vet jag inte nu, men lovar att undersöka saken underdagen.

Om ni har länkar, tips och trix eller bara några kloka ord. Kan ni vänligen droppa dom här

så bearbetar vi dom så fort vi kan.

Skulle ni va intresserad av att hjälpa till med sidan. Skicka då ett mejl till mig

på Utopius@hotmail.com så kan vi diskutera vidare där.

Redigerat av rhythmical
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...