Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Vi har producerat en demo med 11 låtar som är relativt bra producerade samt även professionellt mastrade. Vi är ett nytt band som inte har haft någon kontakt med bolag osv utan vill primärt bara ut och lira på så många ställen som möjligt. Givetvis vore det fördelaktigt att lägga ut skivan på Spotify vilket ju är relativt lätt i dagsläget.

Men nu till min fråga: OM man lägger ut sina låtar på spotify så måste man antagligen skriva ett digitalt distributionsavtal med något bolag. Men! Vi hoppas på att bli upplockade av något bolag/producent som vill producera om låtarna. Vilka begränsningar innebär det då att redan ha något form av avtal med demolåtarna? Eller är det bara att slänga upp och sedan eventuellt ta bort när det (förhoppningsvis..) är dags att producera om låtarna med ett bolag/producent i ryggen?

Supertacksam för svar!

Mvh Tellsten

Redigerat av Tellsten
Annons
Postat

Hej! Vi har producerat en demo med 11 låtar som är relativt bra producerade samt även professionellt mastrade. Vi är ett nytt band som inte har haft någon kontakt med bolag osv utan vill primärt bara ut och lira på så många ställen som möjligt. Givetvis vore det fördelaktigt att lägga ut skivan på Spotify vilket ju är relativt lätt i dagsläget.

Men nu till min fråga: OM man lägger ut sina låtar på spotify så måste man antagligen skriva ett digitalt distributionsavtal med något bolag. Men! Vi hoppas på att bli upplockade av något bolag/producent som vill producera om låtarna. Vilka begränsningar innebär det då att redan ha något form av avtal med demolåtarna? Eller är det bara att slänga upp och sedan eventuellt ta bort när det (förhoppningsvis..) är dags att producera om låtarna med ett bolag/producent i ryggen?

Supertacksam för svar!

Mvh Tellsten

skicka ett PM till mig med lite länkar till era låtar. Gillar jag de fixar jag så ni får släppa den gratis på Spotify, iTunes och Amazon ect.

Postat

Oroa er inte. Åtminstone med det avtal som jag har med Record Union är det inga problem att bryta det om man får ett annat erbjudande.

Postat

Tack för svar!

Jetblack: Jag kollade in Record Unions avtal och det verkar vara precis som du säger. Slängde även iväg ett mail till dem för att dubbelkolla.

Terror: Tack, men vi löser det på själva.

Mvh!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.