Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har nyligen köpt en midikeyboard (begagnad m-audio keystaion 61es). Problemet Àr att jag inte fÄr ljud i den i Logic, men det fick jag dÀremot i garageband!

Jag kopplar in den via usb till en macbook och har laddat ner de senaste drivisarna men inget hÀnder.

Tacksam för svar!

Annons
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Har haft ett liknande fenomen jag oxÄ men kunde inte lösa det dessvÀrre. I mitt fall sÄ skulle jag testa garageband pÄ min dotters quadcore i5 Imac inköpt ny i höstas med mitt lilla garagekey (board), men det var tji funkade inte. Den gÄr pÄ 10.6.8 och det samma gör Àven en hackmac som jag leker lite med pÄ skoj och pÄ den funkar garagekeyboardet bÄde med Logic och garageband!

Jag tror att det Àr nÄt strul med USB pÄ en del mac modeller, kan inte se nÄn annan förklaring. Jag testade allt pÄ Imacen men det hjÀlpte inte, pÄ hackmacen kopplade jag in den och den bara funkade.

Postat (redigerat)

Jag har provat alla outputs, men det funkar inte. Ska midikeyboarden komma upp "ljudenheter" rutan? det gör den inte iaf. Den kommer dÀremot upp i "visa midi fönster" rutan. vad ska jag göra?

Redigerat av Hordegard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.